Mijn naam is Hans en ik hobbel alweer 63 jaar rond. Ik woon boven in Friesland, ben werkzaam in de automatisering en wellicht dat hout bewerking een hobby gaat worden. In ieder geval is het zo dat ik de afgelopen 20 jaar vanwege de aanschaf van een oud, niet gemoderniseerd huis (van rond 1950) het nodige met (onder andere......) hout heb gedaan. Had ik vanaf het begin maar kennis gehad van dit forum. Dat had mij veel tijd en
bespaard en tegelijk de rechtvaardiging voor de aanschaf van het nodige gereedschap opgeleverd
. In ieder geval (naast het nodige handgereedschap, schuurmachines en accu boormachine) meer dan de Kinzo handcirkelzaag en de Black & Decker bovenfrees waar ik het tot nu toe mee doe.
Op dit forum ben ik terecht gekomen toen ik informatie zocht over Triton; om precies te zijn een TWX7 workbench met zaagtafelmodule TWX7 CS001 (inmiddels via mp aangeschaft). Reden voor aanschaf: geschrokken van de (in onze ogen) absurde prijzen die worden gevraagd voor campers hebben we besloten zelf maar een bus te kopen en die om te bouwen tot camper. Het is een Renault Trafic L1 geworden. Voor de niet-kenners: dat betekent een laadvloer van bruto 2,40m maar netto 2,20m vanwege de achterover hellende rugleuning. En dat weer betekent: creatief toveren met ruimte. Helemaal omdat we besloten hebben langsbedden in te bouwen (dus nog maar 20 cm lengte over hebben evenals 20 cm in de breedte.
En daar komt de belangstelling voor dit forum om de hoek kijken: we gaan de kasten (het bed is zo goed als klaar) bouwen met o.a. berken multiplex platen. Een zaagtafel is daarbij erg handig.
Mijn 1e vraag gaat over de afwerking, maar die zet ik wel in een apart topic zodat anderen met dezelfde vraag het makkelijker terug kunnen vinden.
Op dit forum ben ik terecht gekomen toen ik informatie zocht over Triton; om precies te zijn een TWX7 workbench met zaagtafelmodule TWX7 CS001 (inmiddels via mp aangeschaft). Reden voor aanschaf: geschrokken van de (in onze ogen) absurde prijzen die worden gevraagd voor campers hebben we besloten zelf maar een bus te kopen en die om te bouwen tot camper. Het is een Renault Trafic L1 geworden. Voor de niet-kenners: dat betekent een laadvloer van bruto 2,40m maar netto 2,20m vanwege de achterover hellende rugleuning. En dat weer betekent: creatief toveren met ruimte. Helemaal omdat we besloten hebben langsbedden in te bouwen (dus nog maar 20 cm lengte over hebben evenals 20 cm in de breedte.
En daar komt de belangstelling voor dit forum om de hoek kijken: we gaan de kasten (het bed is zo goed als klaar) bouwen met o.a. berken multiplex platen. Een zaagtafel is daarbij erg handig.
Mijn 1e vraag gaat over de afwerking, maar die zet ik wel in een apart topic zodat anderen met dezelfde vraag het makkelijker terug kunnen vinden.