Na schuren al 4 dagen jeuk, tijd voor de doktor?

jeukjeukjeuk

Nieuw lid
11 nov 2020
1
0
Gegroet,

Afgelopen zondag heb ik een mooie houten kist uit elkaar gehaald en geschuurd. Deze is gebruikt om een compressor of dergelijke in de transporteren. Het is mooi redelijk hard hout en daar wilde ik er een kast van maken. kwa bewerking staat er alleen een HT (heat treatment) op. Na een middag schuren kwam ik thuis en had ik een intense jeuk over mijn hele lichaam, na douchen nog steeds en nu op dag 4 ook nog steeds. Het lijkt erger te worden als ik gegeten heb dus het lijkt erop dat mijn immuum systeem behoorlijk op hol geslagen is. Tijdens het schuren had ik wel een maskertje op en het filter op de schuurmachine deed viel er steeds af dus ik heb toch wat binnen gekregen. Het hout heeft ook een maandje buiten gelegen. Ik heb wel wat gelezen over houtstof en wat reacties maar over zo lang heb ik nog niet gelezen. Heb ook vaker geschuurd en nog nooit ook maar zoiets gehad.

mijn vraag: Hebben mensen hier dit ook gehad?

mvg

Don Visser
 

sivanoort

Actieve deelnemer
26 dec 2019
46
7
De vraag stellen is hem beantwoorden lijkt me. Dat het voor jou niet normaal is, moge duidelijk zijn en daarmee voldoende reden om een dokter te bezoeken om ofwel geholpen te worden ofwel gerustgesteld.

sterkte in ieder geval
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
Verpakkingsmateriaal wordt soms behandeld bijvoorbeeld om het minder brandbaar te maken.
ga naar de huisarts neem eventueel een stukje hout mee misschien kunnen ze dat testen
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Alles uit China wordt voor transport per container nogal intensief behandeld tegen beestjes. En laten we zeggen dat ze zich daar wat minder om het milieu druk maken, dus hergebruik van een verpakking is daarbij geen factor.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Misschien een allergische reactie, laten nakijken en een apktje erop kan nooit kwaad bij de dokter.

Succes nog.

Gr Danny
 

HoutWouter

Actieve deelnemer
4 okt 2020
116
52
Utrecht
zeker even naar de huisarts gaan; ook als het niet ernstig is kan die je misschien wel goed helpen met eenmalige behandeling.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
heb zelf iets gelijkaardigs aan de hand gehad met een of ander afrikaans houtsoort maar het enigste wat bij mij hielp was talkpoeder.
anti-hestamine heeft een paar dagen tijd nodig om werkzaam te worden.
 

Rudiman

Nieuw lid
13 mrt 2017
22
17
Ik had een dergelijke reactie na het werken met Amerikaans Walnoten. Bij mij was het na twee dagen wel weg.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Dank zij de pc is er nu toch meer bekend over ongezond hout stof , ik dacht dat alleen eiken ongezond was,
En dat lariks? De bast af halen een soort van heele fijne glas splinters geeft en dat jeukt ook verschrikkelijk,
En die krengen zie je haast niet
Mondkapje dat kenden we vroeger niet grote zakdoek voor de mond en neus maar dan moest het wel zeer veel
Stof zijn ,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.