MVM T-1200 houtdraaibank voor snel-weg-prijs

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.545
897
Hij is weg!
Afgelopen dinsdag hebben we de sleutels ingeleverd, zijn nu dus officieel verhuisd. Einde aan een periode van 11 jaar onzekerheid en frustraties over de steeds weer uitgestelde versterking van ons huis. We zijn nu opgeschoven naar de rand van het aardbevingsgebied. Hopelijk blijft het hier rustig.

De draaibank was net op tijd weg. Er had zich iemand (een amateur schroothandelaar?) gemeld voor de gaskachel, met de vraag of er misschien nog meer van metaal weg moest.
Nou, dat treft :). Als je met een stevige aanhanger komt en een potige vriend meeneemt heb ik nog wel iets voor je...

Ik had zelf de draaibank al binnen de schuur verplaatst. Kon de "lichte" kant op een hondje zetten en had 2 balkjes 44x69, 210 cm lang aan de te zware motorkant geschroefd zodat de draaibank een kruiwagen werd. Zo is ook 200 kg nog wel te heffen. Met enige moeite hebben we samen het gevaarte op de wagen gekregen.
Ciao MVM!

Dank aan iedereen voor de warme belangstelling en het meedenken. Ik had het mooi gevonden als de machine bij een forumlid was terechtgekomen maar begrijp dat dit nogal een uitdaging was.
Wat mij betreft kan hier nu wel een slotje op.

• Verdrietig
Waarderingen: 48rmc

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.942
1.258
‘s-Hertogenbosch
Fijn voor je dat je nu van de ellende af bent, veel succes en woonplezier op je nieuwe stek….. hoop nog wel dat je weer aan het draaien toe gaat komen voor de ontspanning

• Leuk
Waarderingen: Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.545
897
Dankjewel John. De laatste modernisering in onze "nieuwe" woning was begin jaren '80, ik heb dus voorlopig wel genoeg te doen. Maar we hebben er echt zin in, eindelijk weer zelf de regie over ons leven in plaats van afhankelijk te zijn van een overheid die geen deadline haalt en geen toezegging nakomt.

De opvolger van de MVM ligt al wel in de garage, een Myford ML8 met buitendraai-inrichting. Is uiteraard een heel stuk kleiner en lichter dan de MVM maar biedt meer mogelijkheden en past ook qua omvang beter bij de projectjes die ik in gedachten heb. De Myford verdient nog wel een opknapbeurtje, gaat waarschijnlijk nog even helemaal uit elkaar voordat we hout gaan draaien.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.942
1.258
‘s-Hertogenbosch
De opvolger van de MVM ligt al wel in de garage, een Myford ML8 met buitendraai-inrichting
Interessante opvolger…. Heb effe gegoogeld en gezien dat er nogal wat hulpstukken op aangesloten kunnen worden en dat je er ook een kop draaibank van kunt maken. Met de juiste motor kun je nog een variabele toerental regelaar gebruiken…. Zo te lezen tal van mogelijkheden.
Jammer dat er nog zoveel andere dingen liggen en dat deze dan nog opgeknapt moet worden….. ben ondertussen wel nieuwsgierig geworden omtrent jouw draaiwerk…. Ik denk dat ik dan sommige commentaren van beter kan begrijpen 🤩(positief bedoeld)

Groetjes John

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.545
897
Er hangt een 3-fase motor onder en ik heb de frequentieregelaar niet met de MVM weggegeven, dus dat is alvast in orde.
Ja, die buitendraai-inrichting maakt er een soort kopdraaibank van. Ik heb nog niet uitgezocht tot welke diameter deze constructie toelaat.

Voor wat betreft mijn draaiwerk hoop ik dat je geen al te hooggespannen verwachtingen hebt. Ik heb slechts een beperkt deel van mijn toch al niet zo hoge productie gefotografeerd. Na een mislukte oogoperatie heb ik alles stilgelegd maar het begint nu wel echt weer te tintelen.

Bijna alles wat ik indertijd de moeite waard vond is als cadeau bij vrienden beland. Best fijn als je ziet dat het daar nog steeds "op pronk" staat, ze zullen mijn auto toch niet hebben horen aankomen?:p
Ik zal eens kijken of ik nog wat kiekjes kan terugvinden.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.942
1.258
‘s-Hertogenbosch
Tintelingen zijn een goed teken om te zoeken naar een weg…. Het gaat mij om een inzicht in je kritische blik ( wel gewaardeerd)….. ik probeer hier ook soms uitdagingen te creëren om maar te laten zien waarom de ene vorm mooier is met de uitleg erbij. Ik waardeer je kritiek in ieder geval zoals je in het verleden geplaatst hebt en probeer daar m’n lering uit te trekken…
Doe je ding en laat je uitdagen… of daag mij eens uit 🤩

Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.