dank hiervoor. Dit moet ik even verder bestuderen.Uit het plaatje kan ik het niet afleiden, dus bij deze voor de zekerheid maar even een tip als het om mussenhuisjes gaat. Mussen leven in groepen en hebben zelfs een soort crèches. Om die reden is het belangrijk om een kast te maken met veel vloeroppervlak. Dat hebben mussen, meer dan andere vogels, echt nodig.
De website van Huismus Bescherming Nederland is tijdelijk uit de lucht, dus ik kan je de link niet geven. Daarom maar hun idee van een goed mussenhotel in de bijlage. Misschien heb je er wat aan.
henk wil zo veel mogelijk mussen aantrekken@Henk H heb je ook een tekening van hoe jouw ontwerp er uit komt te zien.
het zijn best ingewikkelde vormen die je hebt uitgezaagd ik kan me er geen voorstelling van maken hoe die in elkaar moeten
een tekening heb ik niet. Ik heb slechts 1 ding opgemeten en dat is hoek waarin de schuine balk staat. Dit is 66 graden. De rest bepaal ik per uur dat ik er aan werk. Door de vreemde vorm ontstaan er dus verschillende groottes van de ruimten. Sommige mussen hebben een studentenkamer en andere mussen een penthouse. Ik denk dat ik er voor de lol ook een ruimte maak met twee invliegopeningen. Altijd leuk voor de mussen die graag van partner willen wisselen.@Henk H heb je ook een tekening van hoe jouw ontwerp er uit komt te zien.
het zijn best ingewikkelde vormen die je hebt uitgezaagd ik kan me er geen voorstelling van maken hoe die in elkaar moeten
ik zou dan toch maar een camera installeren om te vermijden dat de kindjes een dna-test aan moeten vragen om te weten wie huns vader isAltijd leuk voor de mussen die graag van partner willen wisselen.
Dus een soort van CPO project.een tekening heb ik niet. Ik heb slechts 1 ding opgemeten en dat is hoek waarin de schuine balk staat. Dit is 66 graden. De rest bepaal ik per uur dat ik er aan werk. Door de vreemde vorm ontstaan er dus verschillende groottes van de ruimten. Sommige mussen hebben een studentenkamer en andere mussen een penthouse. Ik denk dat ik er voor de lol ook een ruimte maak met twee invliegopeningen. Altijd leuk voor de mussen die graag van partner willen wisselen.
zie het niet echtGRrr, ik kijk nog even naar de foto en ik zie dat ik in spiegelbeeld alles gelijmd heb......
hebben de mussen een landingsbaan(-stok) nodig ?Ik ben nu bezig om de voorkant leuk/grappig/boeiend te maken.
volgens chatgpt is een stok niet nodig. Soms word het zelfs afgeraden zodat prooidieren daar geen gebruik van maken. Ik wilde ook nog een amsterdamse brug maken, maar daar zie ik nu vanaf. Dit wordt dan een potentiële landingsplaats voor de grote vogels.hebben de mussen een landingsbaan(-stok) nodig ?