Multiplex werkblad over bestaande tafel

Keramistje

Nieuw lid
25 jul 2023
1
0
Antwerpen
Dag allen,

Ik ben hier nieuw sinds vandaag en ken 0,0 van hout dus hopelijk kunnen jullie me helpen...

In mijn keramiekatelier heb ik 2 stevige gelakte houten tafels staan en door veelvuldig gebruik met vochtige klei, afwassen met veel water, erop krabben om glazuurvlekken eruit te krijgen etc is de lak op diverse plekken verdwenen en de poten zijn opgewollen doordat het atelier 2xonder water gestaan heeft .

Nu verhuis ik naar een nieuw atelier en ipv nieuwe tafels te laten maken ($$$$) speel ik met het idee om de bestaande tafels te omkasten met onbehandelde multiplex.
Enerzijds omdat dit voor klei een ideal materiaal is en anderzijds omdat dit qua look ook perfect past bij mijn nieuwe atelier.

Is het nu zo simpel als gewoon multiplex op maat laten zagen en dit vast te kleven met montagelijm op het bestaande blad ? En dan 4 nieuwe poten eronder monteren ?
If so : kan ik weg met een 5 mm blad of neem ik beter een andere dikte ? Het blad wordt veelvuldig met (veel)water afgewassen en er blijft ook al eens vochtige klei op liggen als ik aan het werk ben.


Alvast bedankt !
In bijlage een zip van een filmpje van de tafel en een foto van hoe de poten nu vastgemaakt zijn.
 

Bijlagen

  • 361889455_6873961815960984_2697403423354289865_n (2).mp4.zip
    1,1 MB · Weergaven: 0
  • tafelpoot inzet.jpg
    tafelpoot inzet.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.