Multiboard, french cleats alternatief

WZN

Actieve deelnemer
23 nov 2024
31
16
Bruinisse
Ah, de Multiboard.

Bekend systeem voor mij, al gebruik ik het op een andere manier, namelijk als cable management voor mijn bureau.
Een tijdje geleden kwam ik een project tegen genaamd underware 2.0

Zeker een goed alternatief voor een pegboard of French cleat, op het moment dat je veel tijd over hebt...
Man, wat duurt het lang om te printen, en dan nog het gefriemel met al die houdertjes...

Ik heb zelf het maximale aantal borden in één keer kunnen printen door ze te stapelen (PETG met een laagje PLA ertussen).
Maar ondanks dat was het alsnog een print van bijna een dag.

Daarna nog de houders voor al je spullen, of in mijn geval de elektra, veel te veel gepriegel.
Na enkele houders en gootjes was ik er snel klaar mee en ben ik overgegaan op ouderwetse tie-wraps (wel met behulp van Multiboard als bevestiging).

Kortom, mijn ervaring:
Het systeem doet wat het moet doen.
Uitgaande van videoreviews kan het bij verticaal gebruik best wat gewicht dragen, echter vind ik het niet geschikt voor mensen met weinig geduld of weinig tijd.
Een pegboard, French cleat of simpelweg een plaat tegen de wand met wat schroeven bereikt in veel gevallen hetzelfde, met dezelfde mate of zelfs méér flexibiliteit.

Net als het Gridfinity systeem is het echt goed doordacht en zeer uitgebreid.
Een klein gedeelte van je werkplaats ermee organiseren is nog prima te doen, maar een volledige wand (inclusief alle houders) is simpelweg mijn kostbare hobby/project tijd niet waard.

Bijlagen

• 20250410_093410.jpg
    20250410_093410.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 5
  • 20250717_002030.jpg
    20250717_002030.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 5

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.