teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
134
115
Iets verderop en om de hoek
Hoi mensen van het forum, ik wilde graag mijn creatie laten zien, ben al een klein aantal maanden bezig met me gereedschap kisten, en heb vandaag eindelijk de deksel voor 99.9% af weten te krijgen. Moet binnenkort alleen nog even wat kiertjes met dun hout opvullen, maar had zoiets van, ga hem nu ook gelijk in de lijnzaadolie zetten😅🤣

Ik had het idee, toen ik de kisten ging maken, om de deksel, inplaats van gewoon een groot stuk hout, er eerst een plaatje in te zetten, net zoals een raam in een kozijn zeg maar, en dan van kleine rest stukjes hardhout een mozaïek deksel te maken.

Gelukkig had ik wel al het puntje van de houtsoorten, en dat die door de tegenstrijdige richtingen elkaar konden knellen en zo met het krimpen en zo al eerder gehoord op dit forum, dus zit er uiteindelijk ook een grote 1 centimeter dikke houtplaat eronder, zodat de hardhoutjes vrij dun konden blijven

Ben er iedergeval best trots op, zou ook zowat zeggen dat het op een tafelblad van een klein koffietafeltje lijkt. Mochten de kisten dus ooit zodanig beschadigd raken of "out of fassion" raken, dan zal ik iedergeval de deksel ombouwen naar een tafeltje

Met vriendelijke groet

Bijlagen

• 20260602_152021.jpg
    20260602_152021.jpg
    212,2 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ptklapwijk

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.399
1.195
Nootdorp
Leuk gedaan. Dat zijn een heleboel verschillende houtsoorten door elkaar heen. Volgens mij raakt dit nooit 'out of fassion'. Met het tekort aan bouwmaterialen en schaarste aan grondstoffen, zal je voorbeeld nog vaak gevolgd worden.

• Geweldig
Waarderingen: teun van bloemendal

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
134
115
Iets verderop en om de hoek
Leuk gedaan. Dat zijn een heleboel verschillende houtsoorten door elkaar heen. Volgens mij raakt dit nooit 'out of fassion'. Met het tekort aan bouwmaterialen en schaarste aan grondstoffen, zal je voorbeeld nog vaak gevolgd worden.

Bedankt voor de aardige woorden henk. Ja het was ook gedeeltelijk voortgekomen uit dat ik heel veel onhandige stukjes hardhout had van verschillende vormen en maten, dus was dan 2 vliegen in 1 klap, en ik heb een mooi patroon, en ik gebruik wat van die onhandige stukjes. Ookal moet ik wel bekennen, richting het einde wilde ik het ook gewoon af hebben. Dus heb ik wel wat grotere stukken gepakt😅

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.