Mooie werktafel / freestafel

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Ik heb de basisplaat gemonteerd met de benchdogs en klemmen. Vervolgens de fence uitgelijnd met de INCRA plaat van de freestafel. Toen de incra fence op de basisplaat geschroefd. Dit 100% uitlijnen heeft geen technische consequenties. Anders dan bij een zaagtafel komt het parallel afstellen van de fence niet zo nauwkeurig. Omdat het bitje rond is, is deze nl altijd uitgelijnd. Belangrijk is om een eventuele T-slot goed uit te lijnen met de fence. Groet Dennis
 

harmaly

Nieuw lid
18 mei 2020
3
1
Wat zijn de maten vd werkbank of is er een bouwtekening wat je allemaal nodig hebt voor materialen en afmetingen
 
  • Leuk
Waarderingen: Yozu

harmaly

Nieuw lid
18 mei 2020
3
1
Top Is er een tekening met maten voor de triton frees en is daar een afstandsbediening bij
 

GijsB

Nieuw lid
7 jun 2020
2
0
Dag Dennis, heb al meerdere malen naar filmpjes van je werkbank gekeken en ben ook geïnspireerd geraakt om ongeveer zo iets te bouwen.
heb wel wat vraagjes: welke lijm gebruik je om de underlayment aan elkaar te lijmen?
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Dag Dennis, heb al meerdere malen naar filmpjes van je werkbank gekeken en ben ook geïnspireerd geraakt om ongeveer zo iets te bouwen.
heb wel wat vraagjes: welke lijm gebruik je om de underlayment aan elkaar te lijmen?
Hoi Gijs,
Ik gebruik Bison lijm. maar er zijn hier idd meer mogelijkheden.
Ik heb zojuist ook de video hier neergezet hoe ik mijn werkbank heb gemaakt. Building my ultimate workbench / router table

Wellicht zitten er wat tips bij.

Groeten

Dennis
 
  • Leuk
Waarderingen: GijsB

GijsB

Nieuw lid
7 jun 2020
2
0
Hallo Dennis,
Ben inmiddels begonnen met mijn zaagtafel/freestafel.
De poten zijn klaar en ik ga volgende week de bovenplaat halen.
Ik zit ook in tweestrijd om het systeem te kopen om dogholes (20mm gaten) te maken, zou dit achteraf nog kunnen als de hele werkbank klaar is?
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hallo Dennis,
Ben inmiddels begonnen met mijn zaagtafel/freestafel.
De poten zijn klaar en ik ga volgende week de bovenplaat halen.
Ik zit ook in tweestrijd om het systeem te kopen om dogholes (20mm gaten) te maken, zou dit achteraf nog kunnen als de hele werkbank klaar is?

Hoi Gijs,
Ik snap de tweestrijd wel. Ja, het kan ook achteraf. Maar met twee kanttekeningen. De plaat aan de voorkant wordt natuurlijk wel een grotere uitdaging en ook het uitlijnen van de dogholes met de tafel wordt lastiger. Tweede wordt de onderkant er niet fraaier op. Hier zullen door het boren stukjes afbreken. Maar goed, dat zou technisch gezien niet veel uitmaken. Ik boor nu ook nog wel eens een gat als dat nodig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: GijsB

Meindert de Jong

Nieuw lid
1 mei 2015
2
0
Hoi Dennis,
Ik heb de afgelopen maanden jouw site ontdekt en wachtte vol spanning op de filmpjes van je nieuwe werkbank. Schitterend geworden! Zelf heb ik deze zomer onze schuur wat uitgebouwd, zodat er ruimte ontstaat om ook een dergelijke werkbank te plaatsen.
Wat me opviel in de beschrijving onder je filmpje is dat je bent overgestapt van de Triton frees naar de AEG. Wat waren je beweegredenen om dat te doen?
 

Meindert de Jong

Nieuw lid
1 mei 2015
2
0
Ik zag dat je op je site een filmpje hebt staan waarin je beide routers vergelijkt. Mijn vraag hierboven is daarmee al beantwoord. Excuses!
 

Doruswood

Nieuw lid
23 jan 2021
3
1
Hoi Dennis, ik wil graag de drilpro miter gauge van banggood toepassen bij mijn in het blad frees. Maar ik kom er maar niet achter welke rail ik daarvoor in het blad bij nodig heb. Kun je daarmee helpen.
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.