Mooie stanleg no 40 5 inch booromslag gekocht

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
125
99
Nergens
Hoi mensen van dit forum, ik heb toch wat leuks weten te bemachtigen joh

Ik heb dus mooi van het weekend via marktplaats een dunne booromslag weten te kopen. Toen ie binnen gekomen was, zag ik dat het om, zover ik kan teruglezen, een Stanley no40 5 inch booromslag ging. Ben er ook erg blij mee, want ookal heb ik ook een aantal standaard booromslagen qua maat, zijn die voor de kleinere boortjes natuurlijk overkill, want daar heb je de hef niet zo zeer voor nodig natuurlijk 😁😅

Dus ik ga lekker dan deze binnenkort schoonmaken, zowel van de roest als de oude lak eraf, want ik ben helemaal niet van de lak, zeker als ie al zo beschadigd is. Moet wel zeggen, heb erg geluk gehad, want naast dat ie schoon gemaakt hoeft te worden, doet alles wat moet bewegen het al zonder enig probleem, dus dat is erg fijn😁

Alleen wel gelijk een vraagje: want het ovale handvat in de omslag heeft wel erg veel wiebel. Enige ideeën hoe ik dat kan verminderen, zonder gelijk een heel nieuw handvat te hoeven maken?

Bijlagen

• 20260520_131926.jpg
    20260520_131926.jpg
    134,7 KB · Weergaven: 30
  • 20260520_131948.jpg
    20260520_131948.jpg
    125,2 KB · Weergaven: 27
  • 20260520_131956.jpg
    20260520_131956.jpg
    122,8 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: Schaafnerd en Roel22

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
125
99
Nergens
Hoi mensen van dit forum, ik heb toch wat leuks weten te bemachtigen joh

Ik heb dus mooi van het weekend via marktplaats een dunne booromslag weten te kopen. Toen ie binnen gekomen was, zag ik dat het om, zover ik kan teruglezen, een Stanley no40 5 inch booromslag ging. Ben er ook erg blij mee, want ookal heb ik ook een aantal standaard booromslagen qua maat, zijn die voor de kleinere boortjes natuurlijk overkill, want daar heb je de hef niet zo zeer voor nodig natuurlijk 😁😅

Dus ik ga lekker dan deze binnenkort schoonmaken, zowel van de roest als de oude lak eraf, want ik ben helemaal niet van de lak, zeker als ie al zo beschadigd is. Moet wel zeggen, heb erg geluk gehad, want naast dat ie schoon gemaakt hoeft te worden, doet alles wat moet bewegen het al zonder enig probleem, dus dat is erg fijn😁

Alleen wel gelijk een vraagje: want het ovale handvat in de omslag heeft wel erg veel wiebel. Enige ideeën hoe ik dat kan verminderen, zonder gelijk een heel nieuw handvat te hoeven maken?
Heb hem vandaag al iedergeval kunnen schoonmaken, dus dat is mooi, past ook net mooi in me gereedschap kistje😁😁😁

Bijlagen

• 20260521_100857.jpg
    20260521_100857.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Waarderingen: Schaafnerd en Roel22

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.