Mooie hoek booromslag gekocht, tips en tricks?

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
266
163
Iets verderop en om de hoek
Hoi hoi mensen van het forum

Ik heb gisteren een verlanglijstje item binnen gekregen, namelijk een hoek booromslag. Dit is specifiek van een merk genaamd skinner.

Nu ga ik binnenkort nog wel het hout opknappen, want zoals te zien is, is de oorspronkelijke verf of lak er maar in gedeeltes er nog op. Dus hij zal iedergeval goed gebruikt zijn. Maar voor de rest is er nauwelijks tot geen roest erop terug te vinden, dus dan is 25 euro voor dit geen slechte deal denk geweest. Zeker gezien ze meestal voor 50 euro of meer gingen zover ik gezien had😁

Nu weet ik ook dat dit vooral bedoeld was om in hoeken te kunnen boren of schroeven aandrijven, want het staat tenslotte in de naam ervan. Maar ik heb het gevoel dat het nog wel eens op andere manieren ook erg handig te gebruiken zou kunnen zijn.

Dus bij deze wil ik graag vragen, aan diegene die zo'n hoek booromslag gebruiken, of zij nog tips en trucs hebben over hoe deze te gebruiken is😁

Met vriendelijke groet Teun

Bijlagen

• 20260826_111241.jpg
    20260826_111241.jpg
    155,6 KB · Weergaven: 27
  • Leuk
Waarderingen: JochemK en kees poortman

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
266
163
Ik gebruik mijn gewone booromslag ook voor schroeven en inbusbouten. 'K kan me voorstellen dat deze daar ook heel handig voor is.

Dat doe ik ook inderdaad met mijn standaard booromslag, want dit is er 1 met een 2 tand mondje, dus met 2 overgestelde vingers die de boor of bitje vast houden. En deze houden ook nog heel handig zeskant adapters vast en zo omdat ze zo'n klein gleufje erin hebben. Maar deze zal dan misschien nog beter zijn, want je hebt gewoon meer hefkracht tot je beschikking

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
266
163
Wow. Die heb ik nog nooit eerder gezien. Lijkt me een heel handig ding om tot je beschikking te hebben. (y)
Zo zat ik dus ook, heb ze helaas tot nu toe, en dat was ook met deze zo geweest, op ducotools.nl gezien. Deze was dan op zijn marktplaats. Dus gelijk mee gepakt, want heb eerder gehad met een booromslag met kleine omslag die ik ook wilde, dat ik het uiteindelijk toch maar niet gedaan had. Vervolgens duurde het zeker een jaar voordat ik er weer 1 tegenkwam die aan mijn wensen voldeed, dus dacht, ga mezelf niet aan diezelfde steen een 2de keer stoten😅🤣

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.