Modelbouw

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Weer een eigenaar blij gemaakt. Tijd geleden de vraag gekregen of ik een schaalmodel kon maken van een restaurant. Maar omdat het pand gedurende de jaren enigsinds veranderd is kreeg ik een oude foto. Ik stelde voor om er verlichting in te maken die met dimmer gedimd kon worden.

Hij was zeer tevreden met het eind resultaat.Het spinnewiel.jpg
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
918
318
Heel mooi, kun je een paar foto's plaatsen die vergroot kunnen worden, nu ontbreken de details een beetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Erg mooi gelukt. Heb je voor ons misschien nog foto's of een beschrijving van hoe je het gebouwd hebt?
Hallo Jochem,
Ik zal proberen het te beschrijven. Natuurlijk heb ik eerst besproken hoe groot het zou worden, daarna heb ik van Google maps een foto genomen van de voor en zij gevel en die op groote uit geprint. Hiemee kon ik de maten van het gebouw overnemen op mijn model.
Van mdf heb ik een doos gemaakt van de te maken model. Dit heb ik bekleed met (meeste) eiken van 5mm dik.
Ik had voorgesteld om een te dimmen licht erin te maken. Om het raam toch een beetje af te dekken heb ik de ramen aan de binnenkant bekleed met mica en overtrekpapier. De ramen heb ik, omdat het niet mooi was, afgewerkt met latjes zodat je de overgang van eiken/mdf niet meer zag. Toen het gebouw klaar was en het licht aan kon heb ik alle spleetjes waar licht door lekte afgekit. De dimmer is een elektronische 3 standen schakelaar geworden die ik dmv een boutje aan het hekje aan de voorkant heb gemaakt. Raak je het boutje aan dan gaat het licht aan, 2e keer aanraken en het licht gaat iets feller branden enz.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 52
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.