Mobiele werkbank MFTC

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Oef dat is een stuk goedkoper dan de inschroef stelpootjes die ik snel kon vinden van Hettich. Lokale ijzerboer is uit het ecntrum weg. Voor een goede ijzerboer moet ik nu ver weg of als alternatief even 5 minuten verder fietsen en dan sta ik in een Hettich walhalla. Wel lekker maar kost ook wat...
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Maar ze verkopen enkel aan verdelers, je moet de verdeler voor Nederland vinden en zien aan welke winkels zij verkopen.

Helaas, ik heb geprobeerd via de verdeler (Van Opstal Nederland BV, die verkoopt ze alleen per 200 stuks...) aan een adres van een afnemer te komen.
Ik heb toen een adres door gekregen en hen gemaild, maar tot op heden nul op mijn reqest...

Dus Tim... als je er 8 aan mij zou kunnen versturen, dan zou ik dat enorm op prijs stellen... Uiteraard worden alle kosten door mij vergoed !!!

Hier nog even merk en typenummer: http://producten.vanopstal.be/nl/node/330ed495de3b92a521c187d5477ae927.htm?q=020934#020934
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Ik heb helaas geen Nederlandse vertaling, heb je de plannen al? Normaal gezien kan je met de beelden al een heel eind, als er dan nog vragen zijn mag je die altijd stellen.
De poten heb ik gewoon in een lokale zaak gekocht, het merk is Camar en komt uit Italië. Maar ze verkopen enkel aan verdelers, je moet de verdeler voor Nederland vinden en zien aan welke winkels zij verkopen. Ik kan ze ook gewoon opsturen met de post als het moet, die kosten rond de €0,50/stuk dacht ik.

Ik kom zelf wel uit de tekst en de tekeningen. nu is uitgaan zoeken hoe ik alle gaten netjes uitgelijnd krijgt. Heb al gezien op mijn werk dat er wielen zijn die je nodig hebt. Alleen geen poten van 10 cm maar wel van 20 cm die ik kan gebruiken met wat aanpassingen.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Er zijn meer mensen op zoek naar die Camar pootjes. Uiteindelijk heb ik in mijn versie van de MFTC M8 koppelmoeren in de poten verzonken en deze stelvoeten gemonteerd: http://www.stelvoetvoordeel.nl/nr_0_lf-af-d40-m8-l50-k8-5-svz_SV1430500001
Goedkoop, stabiel en goed anti-slip. Achteraf zou ik echter liever M10 hebben toegepast zodat het nog wat robuuster oogt.

Nog een paar losse eindjes en mijn MFTC is ook klaar :)
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Ik had nog een aantal opmerkingen/tips om je beschrijving te verbeteren.

* je schrijft op pagina 29 dat je 4 mm multiplex gebruikt wat je hebt. Maar op pagina 34 schrijf je dat je hem op als 6 mm.
* Je hebt wel een materiaalstaat van het plaatmateriaal gemaakt maar niet van het massief hout. Ik heb het wel uit de tekeningen kunnen halen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
wat zijn de kosten voor de materialen voor de werkbank ongeveer?

Dat is moeilijk te zeggen, veel kan gemaakt worden met resten. Anders is het 1 paneel 12mm multiplex, 1x18mm mtx en 1x 12mm mdf plus een kleine hoeveelheid massief.
De rest is de wielen, geleiders en ander beslag. Afhankelijk van de prijzen bij jouw, zit je dan rond de €200 schat ik. Voor mijzelf heb ik het niet echt bijgehouden want ik heb hem grotendeels uit resten gemaakt want de meeste stukken zijn klein.

Timothy
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Sommige onderdelen kan je uit dingen halen die je maakt zoals de gaten in de zijkanten.

Wat ik tot nu toe kwijt ben is.
€34,- voor de wielen.
€0,40 Voor de bouten
€ 53.13 voor de ladegeleiders
€ 1,00 voor de schanieren
€ 10.00 voor plaatmateriaal.
€15 euro voor stelvoeten.
€50 euro voor massief hout.

Als je plaat materiaal moet kopen reken dan op 100 euro voor al het plaat materiaal.
 
Laatst bewerkt:

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Beste Paulo

Ik heb een overzicht gemaakt met de kosten van de MFTC met dien verstande dat ik de zijtafels 122 cm maak ipv 140 cm. Dat scheelt een grote 18mm plaat.
De totale kosten komen dan op €323. Hierbij moet ik alles nieuw kopen behalve de poten waarvoor ik nog materiaal heb liggen.MFTC begroting.jpg
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Beste Paulo

Ik heb een overzicht gemaakt met de kosten van de MFTC met dien verstande dat ik de zijtafels 122 cm maak ipv 140 cm. Dat scheelt een grote 18mm plaat.
De totale kosten komen dan op €323. Hierbij moet ik alles nieuw kopen behalve de poten waarvoor ik nog materiaal heb liggen.Bekijk bijlage 12488

Beste Blazoen,

Ik zou graag ook push springsloten willen kopen. Ik kan de website keukenaccesoires echter niet vinden. Zou je misschien de link kunnen posten?
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
wat zijn de kosten voor de materialen voor de werkbank ongeveer?

Voor de grote broer van BenchWorks' MFTC (zie elders op dit forum) ben ik tot nu toe nét geen € 400,= kwijt. Naast het feit dat hier iets meer hout in gaat zitten worden de extra kosten vooral bepaald door het grotere aantal ladegeleiders.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.