Mobiele boor standaard

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Een mooi apparaat hoor wordt er hebberig van.

Maar ik snap de functie van lange boren niet echt.
Als je eenmaal onder de juiste hoek en het juiste punt 10cm of wellicht meer in je project zit, dient dat gat al als geleiding toch???

Ik snap dat je (lees fabrikant) uit marketing oogpunt zegt dat er lange boren in kunnen.
Maar het praktijk voordeel ontgaat mij.
Het is voor de professionele markt en dan is het grote voordeel tijd, je hoeft niet van boor te wisselen; precisie, om dezelfde reden; maar 1 lengte boor nodig, wat geld bespaart en op locatie ook het transport, wegraken etc.

Maar nu we het over boorstanders hebben, de Duss is ook een hebbeding als je veel onderweg bent en ook b.v. in metaal boort.... Bohrständer

jaap
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Een mooi apparaat hoor wordt er hebberig van.

Maar ik snap de functie van lange boren niet echt.
Als je eenmaal onder de juiste hoek en het juiste punt 10cm of wellicht meer in je project zit, dient dat gat al als geleiding toch???

Ik snap dat je (lees fabrikant) uit marketing oogpunt zegt dat er lange boren in kunnen.
Maar het praktijk voordeel ontgaat mij.
Pen en gat verbindingen bv. In Duitsland gebeurt veel meer met (traditionele) houtskeletbouw.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Een mooi apparaat hoor wordt er hebberig van.

Maar ik snap de functie van lange boren niet echt.
Als je eenmaal onder de juiste hoek en het juiste punt 10cm of wellicht meer in je project zit, dient dat gat al als geleiding toch???

Ik snap dat je (lees fabrikant) uit marketing oogpunt zegt dat er lange boren in kunnen.
Maar het praktijk voordeel ontgaat mij.
functie van lange boren lijkt me duidelijk, diep boren. Jij bedoeld toch niet met gat als geleiding gebruiken dat je na de eerste 10 cm de boor weghaalt en dan uit de hand verder gaan met geleiding uit het gat? Dan koop je een boorstandaard om precies te boren en ga je verder met on-precies boren en je gat langzaam uitlubberen. Als je en diep en precies wilt boren heb je dus een boorstandaard nodig waar je lange boren in kunt doen dus een grote slag kunt maken.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Het is voor de professionele markt en dan is het grote voordeel tijd, je hoeft niet van boor te wisselen; precisie, om dezelfde reden; maar 1 lengte boor nodig, wat geld bespaart en op locatie ook het transport, wegraken etc.

Maar nu we het over boorstanders hebben, de Duss is ook een hebbeding als je veel onderweg bent en ook b.v. in metaal boort.... Bohrständer

jaap
Dus wel een beetje prijzig.... zal vast met de kwaliteit te maken hebben maar schijnversteller kan niet.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Ja Jaap die kreeg ik pas ook in mijn mail. Heel mooi ding. Heeft echter wel een nadeel en dat zijn de kosten.
Zal hier toch snel rond de 300 euro zitten en dan wil de topic starter er ook nog een accu machine met 43mm eurohals bij hebben. Ik zou eens overwegen om de voet van een wabeco boorstandaard in te bouwen dan is ie ook mobiel. Je kan dan gebruik maken van een gewone boormachine.
Woodpeckers Auto-Line Drill Guide / boorstandaard met 13 mm boorkop bij GereedschapPro

370. Wel mooi ding ik weet alleen niet wat ik vind van de aandrijving door die hex aandrijver. Ik zou liever de boor erin bevestigen denk ik..... waarom weet ik ook niet, gevoel
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
@Hooked on Wood
Dennis.....kom dr maar in..... :giggle:
haha, ik ben bang dat zoiets al op Banggood te vinden is :), sterker nog, een paar maanden geleden vroegen ze of ik het wilde testen. Ik heb toen tegen dat exemplaar nee gezegd omdat ik wat slechte reviews zag en ik probeer zo veel mogelijk dingen te testen die wel goed zijn. Maar ik kan weer eens vragen of ik toch eentje mag testen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.