Mobiele boor standaard

Rob de bouwer

Nieuw lid
28 okt 2019
21
2
Goedenavond
Ben op zoek naar een tekening / voorbeeld van een mobiele boor standaard waar je een snoerloze boormachine in kunt vastzetten Het schijnt redelijk eenvoudig te zijn om zelf te maken en het lijkt me een leuk klusje in deze koude maanden
met vriendelijke groet,
Rob
 

Rob de bouwer

Nieuw lid
28 okt 2019
21
2
Ja ik riep wel enthousiast dat is hem maar eigenlijk zoek ik een lichtere makkelijk verplaatsbare versie waar je een accu boormachine in kunt zetten.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ja ik riep wel enthousiast dat is hem maar eigenlijk zoek ik een lichtere makkelijk verplaatsbare versie waar je een accu boormachine in kunt zetten.
Als je op zijn YouTube kanaal kijkt staat daar ook een lichtere/kleinere versie.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Het gebruik van een accuboormachine in een boorstandaard levert wel een probleem op. Accu machines hebben in de meeste gevallen geen flens/kraag om de machine mee vast te klemmen. Ik heb ooit een heel oude metabo gehad die dat wel had. De laatste jaren ben ik het echter niet meer tegengekomen
Gr Ed
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Het gebruik van een accuboormachine in een boorstandaard levert wel een probleem op. Accu machines hebben in de meeste gevallen geen flens/kraag om de machine mee vast te klemmen. Ik heb ooit een heel oude metabo gehad die dat wel had. De laatste jaren ben ik het echter niet meer tegengekomen
Gr Ed
Nog steeds diverse merken met 43 mm spanhals zoals Festool, Mafell, Metabo, Flex en Fein. Wordt veelal gebruikt voor een dwars handgreep. En gewoon even een ty-rip om de aan/uit knop als deze in de boorstandaard wordt gemonteerd.
 

Bijlagen

  • fein.jpg
    fein.jpg
    22,5 KB · Weergaven: 2
  • flex.jpg
    flex.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 2
  • pdc.jpg
    pdc.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 1
  • ScreenHunter_116 Jan. 11 20.15.jpg
    ScreenHunter_116 Jan. 11 20.15.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 2
  • ScreenHunter_116 Jan. 11 20.16.jpg
    ScreenHunter_116 Jan. 11 20.16.jpg
    237 KB · Weergaven: 2
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet en ZotVanHout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Over deze is ook goed nagedacht Auto-Line Drill Guide

jaap
Ja Jaap die kreeg ik pas ook in mijn mail. Heel mooi ding. Heeft echter wel een nadeel en dat zijn de kosten.
Zal hier toch snel rond de 300 euro zitten en dan wil de topic starter er ook nog een accu machine met 43mm eurohals bij hebben. Ik zou eens overwegen om de voet van een wabeco boorstandaard in te bouwen dan is ie ook mobiel. Je kan dan gebruik maken van een gewone boormachine.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ja Jaap die kreeg ik pas ook in mijn mail. Heel mooi ding. Heeft echter wel een nadeel en dat zijn de kosten.
Zal hier toch snel rond de 300 euro zitten en dan wil de topic starter er ook nog een accu machine met 43mm eurohals bij hebben. Ik zou eens overwegen om de voet van een wabeco boorstandaard in te bouwen dan is ie ook mobiel. Je kan dan gebruik maken van een gewone boormachine.
Op die van Woodpecker hoef je geen machientje met een 43 mm hals.

Net als op deze van Dictum, allebei met HEX aansluiting Drill Stand with Chuck, 90° | Drill chucking tools | Dictum
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Serieus: die lagergeleiding aan de onderzijde en het feit dat je ook lange boren kunt gebruiken.
Een mooi apparaat hoor wordt er hebberig van.

Maar ik snap de functie van lange boren niet echt.
Als je eenmaal onder de juiste hoek en het juiste punt 10cm of wellicht meer in je project zit, dient dat gat al als geleiding toch???

Ik snap dat je (lees fabrikant) uit marketing oogpunt zegt dat er lange boren in kunnen.
Maar het praktijk voordeel ontgaat mij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.