Ja @Joost79 het zijn heerlijke afwegingen!
Een paar opmerkingen van mij:
1)
Heb ik écht een Minimax SC 2C nodig? Nee als ik eerlijk ben niet.
Maar ik kan het wel voor mezelf verkopen op dit moment.
Houtbewerken is voor mij een prachtige hobby. Het kost wat, maar het levert me een hoop plezier op en ik heb er ook serieuze kosten mee uitgespaard bij de verbouwing van mijn huis en het maken van meubels. Uit de verkoop van mijn huis heb ik nu wat overwaarde gehaald en daar wil ik een deel van aan nieuwe spullen besteden.
2)
De mobliteit van de CS 50 (of CS 70) was vroeger veel belangrijker voor mij dan nu. Mijn Festool CS 50 is echt top, maar mijn belangrijkste overweging is dat ik een stap zwaarder wil met mijn zaag, zoals eerder al geschetst door mij. Een stap naar de CS 70 is dat wel, maar het blijft in de marge, ten opzichte van een machine van ongeveer 350 kg.
Dus dan betaal ik wel veel meer voor een Minimax SC 2C, maar daar zet ik echt een stap mee. En ik ga er als hobbyist nog jaren veel plezier aan beleven.
3)
Ik keek ook naar de Hammer K3 Winner.
Maar MiniMax wint wat mij betreft vrij makkelijk als het gaat om de prijs van deze kleine formaatzagen. Mij leek Hammer in deze categorie opvallend hoog geprijsd.
4)
Import uit Duitsland lijkt wel erg aantrekkelijk. Van een Duitse winkel kreeg ik vandaag te horen dat het transport €390,- kost. Zelfs met die verzendkosten is dat nog steeds grofweg rond de 15% goedkoper dan als ik in Nederland koop. Ik moet er nog een excelsheetje van maken, maar op dit moment vind ik het echt een opmerkelijk prijsverschil. Nu even voor mijzelf afwegen wat service vanuit Duitsland of Nederland mij waard is. Maar ik overweeg toch de machine in Duitsland te bestellen.
5)
@Joost 79, jouw stemmetje heeft wel een punt he. Een leuke lintzaag met een prima zaagtafel is een hele mooie combinatie, waar je veel mee gedaan krijgt. Praktisch en wat goedkoper... maar ja die MiniMax knaagt he...

. Voor mij geeft de doorslag dat ik nu wat meer ruimte heb dan de afgelopen jaren. Financieel en qua vierkante meters past een MiniMax eindelijk in het budget. En dat zijn stevige argumenten om het wel te doen. Anders zou ik gewoon met de CS50 of eventueel een tweedehands CS70 doorgaan, ook met veel plezier.
Nou, ik ga er nog maar eens over slapen....