De minifix verbinding zie ik vaak langskomen om een kastplank (of bovenkant/onderkant vd kast) aan de zijwanden van een kast vast te maken. Hierbij vallen de planken eigenlijk altijd tussen de zijwanden. Nu ben ik een Ikea Pax kledingkast aan het aanpassen naar dit model, waarbij de bovenkant van de kast juist bovenop de wanden ligt:

Kan ik hiervoor een minifix gebruiken, die dan omgedraaid komt te zitten, dus zo:

Ik ben het nooit eerder tegengekomen (wellicht heeft dat een reden?
) De kast is van 18mm gelamineerd spaanplaat en is ongeveer 60 cm diep, ik wilde 3 minifix'jes plus 3 deuveltjes per kant doen. Ik vraag me vooral af of minifix + deuvels in deze ongebruikelijke positie voldoende stevigheid geeft? Ook met het oog op de rails van de schuifdeuren die aan de bovenplaat hangen. De schuifdeuren zijn niet zwaar trouwens, ik denk 5 a 6 kg per stuk. De minifix + deuvels heb ik al liggen, en ze worden ook gebruikt om de kastbodem vast te maken. Vandaar dat dat mijn voorkeur zou hebben. Maar dan moet het wel kúnnen!

Kan ik hiervoor een minifix gebruiken, die dan omgedraaid komt te zitten, dus zo:

Ik ben het nooit eerder tegengekomen (wellicht heeft dat een reden?
Laatst bewerkt: