MINI-Forumdag 12/2

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste forumleden.
Ik heb maar even een nieuw onderwerp aangemaakt. Stond eerst onder "marktplein" -schaven en beitels.
Reeds eerder hebben Jaap, Wilco en ik bij elkaar gezeten om een soort forumdag te organiseren. We gingen uit van de gedachte: zoiets moet groeien en een volgende keer op een meer centrale plaats tussen Groningen en Brussel.
Het leek mij leuk dit te doen als een soort "open dag" rond mijn houtdraaierij, mijn nieuwste aanwinst de kopdraaibank en mijn verzameling oude schaven en beitels, die ik op rommelmarkten etc. heb verzameld.
Ik geef ze graag aan houtbewerkers die er meer mee kunnen. Dus voor ieder wat wils. Het is zeker niet verplicht maar ik ben gek op bijzondere stukken hout. Dus niet apart speciaal moeite voor doen!!!! Voor houtdraaiers heb ik nog wat hout liggen voor schalen.
We beginnen zaterdag 12 februari 2011 om 14.00 uur: Bosruiter 114, 8532AH Lemmer -tel.06-48088321.
Ieder kan een van zijn werkstukken meenemen: er staat een showtafel klaar.
Tot nu toe heb ik de volgende houtbewerkers genoteerd:
Rick-Gerwin-Wilco-Fons-Kor-Fred?-Ronald-Hugo-Pepijn-Quirinus-Burijn. Niemand vergeten??
En wie komt er nog meer - meld je - van harte welkom.
Graag tot zaterdag.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heel veel plezier allemaal!! Dit is de eerste keer dat ik jammer vind niet in Nederland te zijn, we kunnen wel even skypen als Jan de techniek voor elkaar heeft!!

jaap
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Inderdaad Joris ik kom uit Friesland en bovendien ben ik een Drenth, dus dat wordt helemaal behelpen. Ik zal proberen vanaf mijn terp met rooksignalen en geroffel op mijn hunnebed Elst te bereiken, dan kun jij het signaal wel verder verscrabbelen in Betuwse appels en perentaal :) :) :) zodat het bij Jaap als tropisch vruchtensap uit de pc stroomt.
De stemming is goed, dus het wordt vast gezellig!
vr.gr. Jan Pranger.
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Lemmer is inderdaad ergens tussen Groningen en Brussel, maar wel heel dicht bij Groningen :mrgreen: Beetje te ver voor mij. Veel plezier allen daar.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Jan, erg jammer voor mij dat de afstand tussen Bergen op Zoom en Lemmer zo verdraaid groot is. 300km heen en 300km terug is te veel voor mij.
Ga de 12de maar naar het ''neuzenbal'' in de stad met mijn trouwe clubleden ( twee andere koppels)
Ja hier begint de ''vastenavend''', = carnaval voor de noordelingen, al 4 weken eerder dan ergens anders. Is hier een heel groot feest dat je zeker niet mag missen, het is bij ons met de paplepel ingegeven.
Afsluitend zeggen wij dan ook ''agge mar leut et'' (plat bergs)
Groetjes, Ad


Attached files
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Hoi Jan,
Helaas zal ik er zoals eerder gemeld wegens andere verplichtingen niet bijzijn..

Ik wens jullie veel plezier en zie de foto's graag snel op het forum terug....
 

Schummie

Actieve deelnemer
21 mrt 2008
52
0
Mannen,

Ik zou niets anders willen, dan erbij te zijn bij zo'n gezellige dag en met
iedereen kennis te maken, maar helaas laat mijn gezondheid het niet meer toe.
Maar ik wil jullie allemaal een hele prettige dag toe wensen.

Groetjes Schummie.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ad de Crom zei:
Jan, erg jammer voor mij dat de afstand tussen Bergen op Zoom en Lemmer zo verdraaid groot is. 300km heen en 300km terug is te veel voor mij.
Ga de 12de maar naar het ''neuzenbal'' in de stad met mijn trouwe clubleden ( twee andere koppels)
Ja hier begint de ''vastenavend''', = carnaval voor de noordelingen, al 4 weken eerder dan ergens anders. Is hier een heel groot feest dat je zeker niet mag missen, het is bij ons met de paplepel ingegeven.
Afsluitend zeggen wij dan ook ''agge mar leut et'' (plat bergs)
Groetjes, Ad

met de paplepel ingegeven??? Ik dacht altijd met de bierpul :lol: !!

ps bergen op zoom - lemmer is net 200 km waarvan vanaf muiderberg een heerlijke rustige 4 baans weg door de polder tot aan lemmer! Kijk, als ik nou zou klagen over afstand :shock:

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
henkverhaar zei:
jaap zei:
vanaf muiderberg een heerlijke rustige 4 baans weg door de polder tot aan lemmer!

Heerlijk rustige 4-baans weg? Moet je eens maandagochtend, of vrijdagmiddag over de A6 proberen te rijden...

;-)

Maar Henk, dan komt Ad veel te vroeg of veel te laat, hij kan beter zaterdag eind van de ochtend gaan :mrgreen: .

Ik weet het met de drukte, moest ik met slecht weer om 8 uur op schiphol wilde zijn, dan moest ik om 5 uur bij ons uit Joure vertrekken, jij zit daar elke dag in de file, als je buiten Almere werkt; heb met je te doen.

jaap
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
jan pranger zei:
Beste forumleden.
Ik heb maar even een nieuw onderwerp aangemaakt. Stond eerst onder "marktplein" -schaven en beitels.
Reeds eerder hebben Jaap, Wilco en ik bij elkaar gezeten om een soort forumdag te organiseren. We gingen uit van de gedachte: zoiets moet groeien en een volgende keer op een meer centrale plaats tussen Groningen en Brussel.
Het leek mij leuk dit te doen als een soort "open dag" rond mijn houtdraaierij, mijn nieuwste aanwinst de kopdraaibank en mijn verzameling oude schaven en beitels, die ik op rommelmarkten etc. heb verzameld.
Ik geef ze graag aan houtbewerkers die er meer mee kunnen. Dus voor ieder wat wils. Het is zeker niet verplicht maar ik ben gek op bijzondere stukken hout. Dus niet apart speciaal moeite voor doen!!!! Voor houtdraaiers heb ik nog wat hout liggen voor schalen.
We beginnen zaterdag 12 februari 2011 om 14.00 uur: Bosruiter 114, 8532AH Lemmer -tel.06-48088321.
Ieder kan een van zijn werkstukken meenemen: er staat een showtafel klaar.
Tot nu toe heb ik de volgende houtbewerkers genoteerd:
Rick-Gerwin-Wilco-Fons-Kor-Fred?-Ronald-Hugo-Pepijn-Quirinus-Burijn. Niemand vergeten??
En wie komt er nog meer - meld je - van harte welkom.
Graag tot zaterdag.
vr.gr. Jan Pranger.


jammer..om 14.30 moet ik in grou zijn voor gitaarles.... :( :( en das jammer.....

fred
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.