mijn werkplaats - nieuwe werkbank, omdat het kan

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.657
708
Antwerpen
Afgelopen maand werd onze oude staande gasketel (°1994) vervangen door een HR wandmodel en dit gaf mij iets meer ruimte in mijn veel te kleine kelder (XX m2).
Tegelijk heb ik dan ook maar beslist om mijn HBM draaibank en de Record lintzaag te verkopen om nog iets meer plaats te maken.
Maar het belangrijkste was toch dat ik mijn werkbank kon updaten, iets waar ik al heel lang van droomde.
  • Het werkblad van de oude Sjöberg heb ik op maat ver/gezaagd en van gerecupereerd stuwhout uit de haven (beuk, sommige met mooie slaap) heb ik de ladefrontjes gemaakt (met de goedkope ladegeleiders van Marco). Dit geeft mij nu een werkvlak voor 'vuile' jobkes (metaal, olie, boren, ..)
    IMG_3122.jpg
  • Het onderstel van de Sjöberg was nog ok en had alleen een kosmetische opknapbeurt nodig (opschuren van de frontjes). En omdat het kan (spreuk van Rick), heb ik het nieuwe werkblad uit ovangkol laten maken door dezelfde Rick. Mijn Benchtop bench met Moxon vice ook geofferd en het maple herbruikt om het werkblad te vervolledigen. De moxon vice ook ingebouwd in het werkblad en wel zodanig dat de draadstangen gemakkelijk naar achter geduwd kunnen worden zodanig dat ik een volledig vrij werkvlak heb.
    IMG_3123.jpgIMG_3124.jpg
    na 2 lagen druivenpitolie
lekker veel tijd en werk in mijn werkplaats kunnen steken, klaar om aan het volgende werkstuk te beginnen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.