Mijn perfecte hobbyruimte......

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Klopt dus! Ik ben opgegroeid in de boerderij tegenover, ik was in de zomer voorbijgereden met de maaidorser en had de werken aan het huis opgemerkt. Vandaar dat de foto's bekend voor kwamen!
 

Rossi 46

Actieve deelnemer
9 apr 2013
142
0
Da's een serieuze werkplek !! Waarmee ga je dit schoons vullen ??

Ik denk dat de meeste hier op dit forum zeer teleurgesteld gaan zijn als ik ga vertellen met wat ik deze werkplaats ga vullen. Deze werkplaats is totaal iets anders dan ik al zelf heb gezien op dit forum.
Aangezien dit een HOUTFORUM is, zie ik ook dat 100% van jullie werkplaatsen is gevuld met houtbewerkingsmachines, wat een ook zeer normale zaak ik .

In deze werkplaats ga ik een tafel zetten waar ik een zaag ga in verwerken, en ook een frees.

remember this

http://www.woodworking.nl/showthrea...-Bosch-PRO-GMF-1600-CE-verwerken-in-werktafel

Verder komt er een bankschroef en een kolomboor in te staan, that’s it
.


Dit zijn de dingen die ik het meeste nodig heb, en die ik kan gebruiken voor het gene ik doe en maak.

Zelf maak ik ook wel dingen van hout, maar dit beperkt zich maar tot een kastje en hier en daar nog wat prul.



Ik ben zeer toevallig op dit forum terecht gekomen, en veel gekeken wat er hier gaande was. Maar ik zag al dadelijk dat het allemaal speciaal was, wat je er allemaal mee kan doen.

Van de kleinste dingen, zoals een pen maken, tot volledige inrichtingen van werkplaatsen enz. Allemaal even mooi.

Door veel te lezen hoop ik dat ik veel kan bijleren, want het meeste wat er hier verteld wordt is nog zowat chinees voor mij.




 

Rossi 46

Actieve deelnemer
9 apr 2013
142
0
Wow. Jaloers!

Wat een ingenieuze constructie die verrijdbare kastenwand/deur. Maar mooi en goed opgelost zo. Ben benieuwd wat er allemaal nog volgt, ben alvast jaloers op je ruimte!

Ik ben jaloers op de ruimte. Ziet er mooi en verzorgd uit. Ja die welstand ik kan er over mee praten.

Ik neem aan dat dit gezonde jaloezie is hé. Lol.

Het is inderdaad een plekje wat ik nu ga hebben om jaloers op te zijn.
Soms besef ik het zelf ook niet dat ik dit nu heb. Alhoewel ik nooit de 6 juiste cijfers heb gehad, heb ik toch zoiets van ” ik heb de lotto gewonnen met deze werkplaats”.

Het is ooit anders geweest.
Hier wat plaatjes van mijn vorige werkplaats



DSC04277_resize_zpse65f0e69.jpg


DSC04284_resize_zps5f90988f.jpg


DSC04283_resize_zps76c357cd.jpg


DSC04279_resize_zps4ac559ca.jpg


Je kan dadelijk zien dat deze veeeeel kleiner is, en het maar een donker kot is.
Maaaaaaaaaaar , hier heb ik me ook rot geamuseerd, en ook mooie dingen gemaak.
Je moet helemaal geen high tech toestanden hebben om u bezig te houden, en dat is maar goed ook.
 

Rossi 46

Actieve deelnemer
9 apr 2013
142
0
Klopt dus! Ik ben opgegroeid in de boerderij tegenover, ik was in de zomer voorbijgereden met de maaidorser en had de werken aan het huis opgemerkt. Vandaar dat de foto's bekend voor kwamen!

Dus WIJ hebben op 500m van mekaar gewoond, en ik ken u niet.
Spijtig hé, maar a niet is kan nog komen hé
 

Rossi 46

Actieve deelnemer
9 apr 2013
142
0
Wat de kasten aangaat, heb ik gekozen om deze allemaal te voorzien met laden. Hier kan ik voor mijn dingen in te leggen het meeste in kwijt.
Juist de kast in de hoek komt een deur te staan.

Alles juist gemeten, en daarna alles laten zagen. Daarna heb ik me kunnen bezig houden met alles ik elkaar de zetten.



P1000460_zpse7ff03af.jpg


P1000463_resize_zps6f825722.jpg


P1000464_resize_zpsd7810d1f.jpg


De laden glijders kunnen 50kg dragen.

Na zeeeeer lang zoeken, heb ik eindelijk een de gepaste handvaten gevonden voor op mijn kasten.
Ik heb wel wat freeswerk moeten doen op deze op een fatsoenlijke manier te kunnen plaatsen.


P1000502_resize_zps9cd87391.jpg


P1000505_resize_zps5d6cd621.jpg


Zo komt alles mooi gelijk te liggen vanboven en aan de binnenkant van de lade.

P1000506_resize_zpse91b91c0.jpg


P1000507_resize_zps58757270.jpg


 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Die constructie van een vloertje wat je kunt laten zakken was ook het allereerste waar ik aan dacht toen je vertelde dat je die punt erop moest hebben zitten. Jammer dat dat nu niet meer kan. Aan de andere kant ... wat niet is... Elke werkplaats veranderd van tijd tot tijd door opgedane ervaringen.

Mooie ruimte hoor! ook hier gepaste jaloezie :) Die mooie zilveren BMW is de wagen die daar mag slapen?


Wat ik overigens niet helemaal snap...

Die is best een kostbaar geintje, zover je het een geintje kunt noemen. In die verhouding snap ik dan niet helemaal het verhaal van je zaagtafel. Persoonlijk zou ik zelf indien ik zoiets laat bouwen dan ook maar direct een mooie zaagtafel erin zetten ipv een eenvoudige tafel die ik vervolgens helemaal ga ombouwen omdat het ding niet aan mijn eisen en wensen voldoet.

Overigens... Een mooie lintzaag, die past er toch nog wel bij ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.