Na een tijd veel lezen en leren op dit forum ben ik dan eindelijk begonnen aan het maken van het blad voor mijn nieuwe tuintafel
De tafel wordt ca 260 bij 100cm en in tafel komen 3 tegels (welke over zijn gebleven van de de badkamer verbouwing)Bekijk bijlage Tuintafel.pdf
Bijgaand wat foto's met de eerste vordering de verbindingen zijn niet allen even strak geworden maar tot nu toe best tevreden zo voor een eerste keer
Nu zit ik alleen met de volgende vraag stukken
Hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen,
Gr, Johan

Bekijk bijlage Tuintafel.pdf
De tafel wordt ca 260 bij 100cm en in tafel komen 3 tegels (welke over zijn gebleven van de de badkamer verbouwing)Bekijk bijlage Tuintafel.pdf
Bijgaand wat foto's met de eerste vordering de verbindingen zijn niet allen even strak geworden maar tot nu toe best tevreden zo voor een eerste keer
Nu zit ik alleen met de volgende vraag stukken
- Het blad maak ik 6 cm gedroogd eikenhout en de verbindingen worden pen/gat welke ik wil gaan verlijmen Moet ik hier ook nog een toognagel in maken?
- In het hout zitten wat scheuren hoe kan ik deze het beste dicht maken of is het verstandiger om dit niet te doen?
- Het onderstel wil ik gaan maken uit 12 x 12 eiken balken (niet gedroogd) ook hierbij worden de verbindingen pen en gat aangezien dit hout nog niet droog is leek mij het beste om een toognagel te gebruiken en geen lijm
- Hoe kan ik het beste het blad op het onderstel bevestigen ivm het werken van het hout.
Hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen,
Gr, Johan

Laatst bewerkt: