Mijn eerste project !

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Wauw zeg. En dat als eerste project! En dan ook maar even inlegwerk, andere bindingen etc. etc. Waren er eigenlijk ook momenten dat je je afvroeg waar je aan begonnen was/dat je het totaal niet meer zag zitten?
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Wauw zeg. En dat als eerste project! En dan ook maar even inlegwerk, andere bindingen etc. etc. Waren er eigenlijk ook momenten dat je je afvroeg waar je aan begonnen was/dat je het totaal niet meer zag zitten?

Ja maar meer met een aantal onderdelen, niet zozeer met het project. De Cutaway schuren was een hels karwei, evenals de bindingen daar mooi krijgen, je kan maar kleine stukjes doen, korte bewegingen, dus dat duurde een eeuwigheid. Ook de ebben toets schuren en de Radius erin krijgen was een hels karwei. Toen alle fretten erop zaten, vlak voor de hals gelijmd werd, bleek dat er nog een lichte bolling in zat, dus toen konden alle fretten er weer af en moest er bijgewerkt worden. klein moment van frustratie, maar toch niet rampzalig.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik vond de foto's in de TS al wat minimaal voor zo'n mooi project. Maar gelukkig kwamen daar later die bouwfoto's.... Prachtig gewoon!! Wat moet dat gaaf geweest zijn om te maken. Ik heb zelf nog nooit een gitaar vastgehad, laat staan erop gespeeld, maar ik vind dit echt wel super cool!

Heb je geen mooie, grote detail foto's van het uiteindelijke resultaat? Lijkt me mooi om te zien...

Succes met je volgende projecten! Ik neem aan dat je nog vanalles gaat maken (van hout)?

Groet,

Atmoz
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Leuk filmpje, en leuk te zien dat er verschillende technieken, en soms ook verschillende volgordes gebruikte worden. ontzettend veelzijdig vak, dat gitaarbouwen. ik hoop binnenkort aan mijn tweede te gaan beginnen, en zal het hele project hier plaatsen, van begin tot eind. erg veel zin in om alweer te beginnen :)
 
P

Pel

Guest
Prachtige gitaar Paul, echt vakmanschap, je moet er m.i. engelen geduld voor hebben met het vele schuren en schaven tot op de millimeter. Hoe klinkt ze trouwens, misschien kun je een filmpje maken dan kunnen we dat ook nog horen?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.