MFT kopieermal te koop

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Mijn eigen MFT heb ik gemaakt met een stuk Oukume 10 mm dik multiplex. Hierin heb ik met het Parf Guide Systeem gaten geboord en vervolgens de plaats als mal gebruikt, door deze op de tafel te klemmen, de gaten voor te boren en met een kopieerfrees met bovenlager de gaten op maat te maken.

Onderstaande komt uit de zelfde plaat. De breedte is 90 cm. Het idee is als hier boven: klem de plaat op je tafeltop, gaten voorboren en uitfrezen. Om repeterende fouten te voorkomen, is het mijn advies om per rij de mal 180 graden te draaien, zodat de tekst oneven in beeld verschijnt. Je begint bij rij 2, daarna rij 1, dan rij 3, dan rij 4 en zo voorts.

De breedte van de mal is 90. Alle hoeken en gaten zijn haaks (gecontroleerd). De randen zijn evenwijdig aan de gaten. Er zijn twee beperkte nadelen aan dit product: 1) te snel werken maakt dat je de gaten kan beschadigen met je bovenfrees. 2) er zit een klein beetje werking in het hout als gevolg van de temperatuur. Wanneer je binnen een dag alle gaten maakt, is dat geen probleem, maar ik heb mijn gaten in de winter gemaakt, maar in de zomer is de mal een fractie kleiner, waardoor ik momenteel geen gaten bij kan maken.

De voordelen zijn evident: goedkoper ga je het niet vinden. 247wood verkoopt uberhaupt hun mallen niet meer, die zijn bovendien kleiner en daarmee minder nauwkeurig en tenslotte had je daar ook nog een kopieerkring bij nodig.

Vraagprijs 30- euro. Verzenden kan voor 7- euro extra. Momenteel heb ik er 3 liggen. Mocht er meer belangstelling zijn en men heeft geduld, dan wil ik er wel meer maken, maar niet op bestelling.

MFT mal 1.jpgMFT mal 2.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.