MFT blad MDF

ildemana

Actieve deelnemer
20 apr 2021
70
13
NL
Ik ben van plan een MFT blad van MDF te kopen. Omdat het blad in een onverwarmde garagebox wordt opgeslagen vraag ik mij af hoe ik dit blad het best kan behandelen zodat het bestand is tegen diverse weersinvloeden.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.814
1.168
‘s-Hertogenbosch
met dat idee heb ik ook gespeeld
als de gaten van de mal 20 mm zijn, hoe maak je dan gaten van 20 mm in de betonplex ?
de beste oplossing die ik kan bedenken is gaten van 30 mm in de mal
dan een kopieerring van 30 mm er in, en in de freesmachine een freesmes van 20 mm
Wat denk je van voorzichtig met een goed passende boor doorboren, anders eerst de gaten op halve diepte opfrezen naar de maat van je copieerring…. en dan als freestemplate gebruiken.
Of je koopt in één keer een plaat van betonplex…. Volgens mij niet zoveel prijsverschil met mdf…. Het duurste betaald zijn de gaten

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.812
3.202
Klein-Brabant, Vlaanderen
ik denk dat het zonder kopieerring moeilijk wordt
een frees van 20 mm door de gaten van 20 mm van een mal steken om 20 mm in je doelstuk te frezen/boren ?
zie ik niet goed komen
noot: ik heb mij in de avondcursus lasersnijden een mal gemaakt van 96*96 met gaten van 30 cm voor een kopieerring, waarbinnen een freesmes van 20 komt

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.