meubelpoten bevestigen met....

R. Bentwood

Nieuw lid
27 feb 2022
2
0
Alphen aan den RIjn
Ik heb de volgende vraag: hoe heten de metalen plaatjes waarmee je meubelpoten kan bevestigen. Ik bedoel niet hoekijzers maar plaatjes die je met relatief kleine schroefjes onder je tafelblad of kast kan schroeven. In het midden zit dan een draadeind of een gat waardoor je een dikke schroef in de poot kan draaien. Ik ga aan een project beginnen waar ik 10 poten van ca 40 cm onder ga monteren. Ik heb wat hardhouten balkjes liggen waar ik die uit wil halen. Een beuken meubelpoot kost al snel 15 euro, maal 10...
Ik heb al even hier snel gezocht maar er staat zoveel op deze site. Ik ben nieuw hier.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Ik weet niet waar het voor is, maar en goedkope manier kan zijn; neem een lat en twee inslagmoeren.
Dan kun je een M8 draad in de poot lijmen, en zodoende kun je ze makkelijk "vastschroeven" aan het frame.

En om de poten schuin te zetten kun je de lat langs een zaagtafel een X aantal graden zagen.
Werkt goed voor kastjes bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: R. Bentwood

R. Bentwood

Nieuw lid
27 feb 2022
2
0
Alphen aan den RIjn
Hartelijk dank voor de reacties. Ik zocht de oplossing van tafelpoten.nl. De poten komen onder een mdf blad, dus dat is de beste optie. De oplossing van boertje125 kan in mijn geval niet omdat er geen rand onder de tafel komt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.