Meubelmakers bankschroef

houtduif

Nieuw lid
2 dec 2016
8
1
Goedemiddag, heb een mooie paramo 51meubelmakers bankschroef gekocht via marktplaats, ziet er uit als nieuw
Helaas sluiten de bekken niet mooi vlak, als ze van boven mooi tegen elkaar zitten, zit er van onder een kier van zoon 1,5 mm, links ook nog iets meer als rechts.
Als men de bankschroef strak aandraait word de kier wel iets kleiner, maar gaat er niet helemaal uit.
Weet iemand een oplossing?
Denk er zelf over de voorste bek van de assen te halen, en de bek er opnieuw op te zetten, maar ik weet niet hoe de bek op de assen gemonteerd zit.

Gr, houtduif.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.140
529
Moordrecht
Volgens mij hoort dat zo, omdat je vaak alleen bovenin klemt en de klem zo parallel trekt als je er daadwerkelijk iets tussen heb zitten. Goede kwaliteit parallelklemmen hebben dat bijvoorbeeld ook. In beide gevallen geldt dan als de boel zonder belasting al parallel loopt, het met belasting niet meer parallel is, met alle gevolgen van dien

Edit: dit bevestigt mijn verhaal

 
Laatst bewerkt:

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
264
110
Noardeast-Fryslân
Volgens mij hoort dat zo, omdat je vaak alleen bovenin klemt en de klem zo parallel trekt als je er daadwerkelijk iets tussen heb zitten. Goede kwaliteit parallelklemmen hebben dat bijvoorbeeld ook. In beide gevallen geldt dan als de boel zonder belasting al parallel loopt, het met belasting niet meer parallel is, met alle gevolgen van dien

Edit: dit bevestigt mijn verhaal

Het zelfde maar dan wat korter (van de site van baptist):
De bekken van de klem lijkt niet parallel aan elkaar te staan. Aan de onderzijde van het klemoppervlak, bij de spindel, is de opening enkele millimeters groter dan aan de bovenzijde van het bekken. Bij het aandraaien van de klem verdwijnt dit verschil.

Zie deze pagina

Daar tref je ook een installatie instructie aan.
 

houtduif

Nieuw lid
2 dec 2016
8
1
Beste reageerders,

Bedankt zover, normaal werk ik hoofdzakelijk met metaal, en van die bankschroeven is het wel de bedoeling dat de bekken mooi parallel sluiten.
Nog meer reacties welkom!.

Groet, Houtduif
 

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
176
84
Aalten
De reacties zullen het zelfde zijn:
Het moet juist naar onderen iets los lopen.
Anders heb je probleem met vooral wat kleinere onderdelen, die klappen dan uit de klem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.