Dag,
Ik zit wat mij betreft in de laatste fase van het ontwerpen, en nu kom ik dus uit op de uitvoering. Mijn grootste uitdaging hierin is de messing afwerking rondom de doos, idealiter zie je geen kier oid op de afgeronden hoeken. Het geheel zou - nogmaals idealiter - rondom lopen en aan de achterzijde bij elkaar komen waar een minimale kier of onderscheid tussen de twee delen zichtbaar kan/mag zijn.
Feitelijk omschrijf ik 2 uitdagingen.

Ik zit wat mij betreft in de laatste fase van het ontwerpen, en nu kom ik dus uit op de uitvoering. Mijn grootste uitdaging hierin is de messing afwerking rondom de doos, idealiter zie je geen kier oid op de afgeronden hoeken. Het geheel zou - nogmaals idealiter - rondom lopen en aan de achterzijde bij elkaar komen waar een minimale kier of onderscheid tussen de twee delen zichtbaar kan/mag zijn.
Feitelijk omschrijf ik 2 uitdagingen.
- Het geheel er rondom heen draaien met de messing die voorhanden is. De platstaven die ik online vind zijn minimaal 8*4 mm, waarbij de hoogte van de messing rand 4 mm is en de diepte van de groef dus ongeveer 8 mm. Ik heb geen gereedschap waarmee ik deze platstaaf consistent 2*4 kan maken, want met deze dikte kan je het metaal wel romdom hoeken buigen.
- Indien ik de platstaaf per zijde op lengte moet zagen dan zou ik deze eerst in het hout kunnen verwerken terwijl het nog 1 plank is, dan een 45 graden hoek erop zagen met tafel- of afkortzaag om dan later met een frees de ronding op de hoeken te realiseren. Nu weet ik niet hoe fijn een freesbitje het gaat vinden als ik dit zo zou doen.