Meeuw op dukdalf

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.789
3.704
Gaanderen
Iets meer als 20 jaar geleden zag ik bij een winkel een houten meeuw staan. Die vond ik erg mooi en besloot hem zelf te maken. Dat had ik misschien niet moeten doen, want uiteindelijk wilde iedereen er eentje. Nu heb ik nummer zes af voor een goede vriend.

Nog steeds alles van resthout (eiken) en restmetalen. Bekijk bijlage 160452

Worden ze elke keer beter? Of blijven het net zoals mijn werkstukken unicaten.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.758
1.111
71
Veldhoven
Worden ze elke keer beter? Of blijven het net zoals mijn werkstukken unicaten.
Ik denk dat ze niet zozeer beter worden, maar de bewerkingstechnieken verbeteren wel elke keer.
Maar omdat ik steeds verschillende materialen gebruik, zijn ze niet allemaal hetzelfde.
De vogel werd altijd deels met lintzaag en deels met rasp en beitel gemaakt. Maar ik heb nu een schijf op de haakse slijper van "Kutzall" ( Shop Power Carving & Shaping Rotary Tools for Wood | Kutzall) Dat scheelt een boel ellebogenstoom. Maar wel verspreid het stof zich door de hele werkplaats. De zwemvliezen maak ik van roodkoper, dat is gewoon hameren, uitgloeien, hameren, uitgloeien, enzovoort. Koperslaan heb ik vroeger nog op de zeevaartschool geleerd, dat is altijd hetzelfde.

Wat me er ook weer aan een oude uitspraak over bepaalde klussen/projekten doet denken:
De eerste maak je voor je vijand,
de tweede maak je voor een vriend
en de derde maak je pas voor jezelf.
En als ik terug denk aan een aantal klussen in mijn leven, (Toiletten, keukens, badkamers) dan klopt het helemaal.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.