Mediameubel met een verhaal

Berm

Actieve deelnemer
Ik hoop dat jullie net zo van het verhaal en de fotos genieten als ik heb gedaan van deze hele reis 😊
ongelooflijk prachtige reportage
mag ik een paar vragen stellen ?
1) wat is de reden om verschillende houtsoorten door mekaar te gebruiken ?
2) het rechterdeel van de kast valt op - is dit doelbewust ?
3) hoe heb de binnen- & buitenhoeken van het blad zo strak passend uitgezaagd ?

Bekijk bijlage 89795 Bekijk bijlage 89796
hoi ZVH bedankt voor de complimenten en wat je vragen betreft:

ad 1. Mijn nichtje wilde een kast van gebruikt Eiken en had nog de resten van de oud Grenen servieskast van haar oma en we besloten dat ik een kast zou maken voor haar die beide sferen en kleren zo zou verenigen dat ze vanuit het heden (de linkerkant) terugleest naar het verre verleden (de rechterkant). Op diverse plaatsen ziten ook nog andere houtsoorten die chronologisch tussen deze twee uitersten zitten. Haar vader zit tussen haar oma en haarzelf, dus de herinnering aan hem (oude gereedschaplade) zit middenin de kast...etc.
ad.2. Uiteraard, aangezien de oude servieskast hetgene was waar alles mee begonnen is. Overigens, als je links van de kast zit, dus in het nu, dan vlat de kleur van het verleden veel meer weg...
ad3. Het zijn allemaal losse plankdelen en resten waar messing en groef in zit en zo niet, waat ik dat zelf in heb gemaakt, maar bewust met losse messing. Ieder onderdeel kon dus "los" met de hand op maat gemaakt worden.
Het belangrijkste is heel nauwkeurig werken met handgereedschap en pas op het einde, wanneer alles op een haar past, de laatste restjes verwijderen om het helemaal strak te krijgen.

Het hele verhaal en de fotoshoot zijn ook te vinden op :

Media Meubel - Berm Art Crafting en op:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.