me even voorstellen

amplitikker

Nieuw lid
15 jul 2013
2
2
Dag collega houtbewerkers,

Mijn naam is Christophe, en woon in de buurt van Gent. Wij hebben 2 zoontjes van 5 en 2,5.

reeds lange tijd volg ik dit forum op de achtergrond. vooral heel veel gelezen over diverse onderwerpen.
ik ben een 10 tal jaar geleden begonnen met avondschool houtdraaien en nadien ook nog houtbewerking algemeen in Lokeren.
na de geboorte van de kinderen heb ik spijtig genoeg nog niet de tijd gehad om de wekelijkse lessen terug op te starten.

ik heb thuis een werkruimte van een kleine 60m² voornamelijk gevuld met occasie machines/materiaal. en heb bij mijn ouders nog een "kot" staan waar hout kan liggen in afwachting van gebruik. af en toe heb ik het geluk dat ik hout kan krijgen/kopen aan lage prijs. en dan is opslagplaats gemakkelijk.
ik heb het geluk dat ik het niet moet delen met de hobby van mijn vriendin (verjaardagsfeestjes en workshops voor kinderen) maar moet altijd opletten dat de electriciteit afstaat en de deur gesloten is voor mijn avontuurlijke jongens... de oudste heeft op zijn 3,5 achter mijn rug een lintzaag aangezet en was hierdoor zodanig verschoten dat hij er nu nog over spreekt.
in eerste ben ik gestart met materiaal te maken/herstellen voor mijn vriendin die in het kleuteronderwijs staat. klasbudgetten zijn nu eenmaal niet toereikend om veel vernieuwing/herstelling te doen. en sommige eigengemaakte tafels/banken gaan nu al bijna 8 jaar mee. speeltafels voor de gasten en kleine opbergmeubels thuis zijn ook al de revue gepasseerd.

het zal voorlopig een hobby blijven, maar zou het wel leuk vinden om er meer mee te doen. (vandaar ook het graag lezen van dit forum of youtube filmpjes) echter is de tijd er op dit moment niet altijd. (een tuin met een aantal kleine dieren)

christophe
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL en luk knops

amplitikker

Nieuw lid
15 jul 2013
2
2
1e regel is soms wat moeilijk want soms mag de oudste ook wat in mekaar timmeren. Maar dat is enkel onder toezicht. 2de regel heb ik bij aanleg van de electriciteit opgelost met een eaton vermogenschakelaar. Alles zit na deze schakelaar behalve verlichting (met aparte schakelaar) en ventilatie 1 stopcontact met timer. De eaton schakelaar is er zo een die je kan vergrendelen met een hangslot. In de werkruimte hangen alle stopcontacten wel op 2m hoogte.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
welkom !
met 2 zoontjes had ik indertijd ook die zorg
1ste regel: het werkhuis is mijn ruimte, niet jullie speelplaats
2de regel: 1 hoofdschakelaar bedient alle elektriciteit en staat 2 m hoog

Ik trek alle stekkers eruit, sluit de garage af als ik er niet ben en ze weten dat ze vreselijk op hun kop zouden krijgen als ze ooit zonder mij aan de spullen in de werkplaats zouden komen (en dat krijgen ze niet vaak, dus ze luisteren over het algemeen prima). Staat tegenover dat ze onder begeleiding af en toe wel zelf mogen klussen.

Welkom hier :) er zit hier veel kennis en ervaring, ga je zeker veel plezier van hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.