Hallo allemaal, een nieuw lid op het forum :mrgreen:
Introductie
Ik ben Joël, 29 jaar, van origine Brusselaar en woonachtig in Den Haag.
Ik heb stapels met ideëen maar beschik helaas (nog) niet over een fatsoenlijke werkplaats met bijbehorende houtbewerkingsgereedschappen
maar die tijd komt nog wel.
Ik hoop hier dan ook de nodige Tips & Tricks te kunnen vinden om mijn projectjes in goede banen te leiden.
Project
Nu ruim een jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar het klassieke scheren met een open scheermes.
Inmiddels bezit een kleine verzameling van diverse openscheermessen, scheerkwasten, crèmes, aftershaves, scheerriemen,
wetstenen/platen etc. Elke dag van de week een andere combinatie, heerlijk. Om dit allemaal op te kunnen bergen ben ik
begonnen met vervaardigen van een scheercabinet.
Natuurlijk had ik liever gekozen voor fijnhout maar wegens mijn beperkte budget heb ik gekozen voor MDF.
De contructie is inmiddels zo goed als af (zie foto).
Aanvankelijk was ik van plan om het geheel wit te lakken en te finishen met
een parketlak, maar dit zal in een "gelige" kleur resulteren en dat is niet wat ik in gedachte had.
Dit is wat ik nu van plan ben:
1. MDF grondverf (alkyd basis)
2. MDF plamuurlak (alkyd basis)
3. Lak (alkyd basis)
4. Lak (alkyd basis)
(Voor iedere laag uiteraard geschuurd en ontvet met ammonia).
Vraag
Wat is een goede methode om MDF vocht resistent te maken? Andere opmerkingen of tips?
Bijvoorbaat dank. Iedere hulp wordt zeer gewaardeerd!
Joël
Attached files
Introductie
Ik ben Joël, 29 jaar, van origine Brusselaar en woonachtig in Den Haag.
Ik heb stapels met ideëen maar beschik helaas (nog) niet over een fatsoenlijke werkplaats met bijbehorende houtbewerkingsgereedschappen
maar die tijd komt nog wel.
Ik hoop hier dan ook de nodige Tips & Tricks te kunnen vinden om mijn projectjes in goede banen te leiden.
Project
Nu ruim een jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar het klassieke scheren met een open scheermes.
Inmiddels bezit een kleine verzameling van diverse openscheermessen, scheerkwasten, crèmes, aftershaves, scheerriemen,
wetstenen/platen etc. Elke dag van de week een andere combinatie, heerlijk. Om dit allemaal op te kunnen bergen ben ik
begonnen met vervaardigen van een scheercabinet.
Natuurlijk had ik liever gekozen voor fijnhout maar wegens mijn beperkte budget heb ik gekozen voor MDF.
De contructie is inmiddels zo goed als af (zie foto).
Aanvankelijk was ik van plan om het geheel wit te lakken en te finishen met
een parketlak, maar dit zal in een "gelige" kleur resulteren en dat is niet wat ik in gedachte had.
Dit is wat ik nu van plan ben:
1. MDF grondverf (alkyd basis)
2. MDF plamuurlak (alkyd basis)
3. Lak (alkyd basis)
4. Lak (alkyd basis)
(Voor iedere laag uiteraard geschuurd en ontvet met ammonia).
Vraag
Wat is een goede methode om MDF vocht resistent te maken? Andere opmerkingen of tips?
Bijvoorbaat dank. Iedere hulp wordt zeer gewaardeerd!
Joël
Attached files