Mdf schilderen

Niels1987

Actieve deelnemer
10 feb 2020
72
14
Goede avond,

Heb pas ergens een muur gezien van mdf panelen en zag er strak uit. Vraag mij af hoe ze dit gedaan hebben. Lijkt erop dat de kanten van de platen afgeschuind worden en dat deze dan dicht worden gezet. En de panelen zijn dan vervolgens geschilderd. Helaas vergeten foto's te maken.

Nu heb ik de volgende vragen:

- verf leek eerder een muurverf dan een aflak te zijn. Kan dat kloppen? En is dat geen probleem icm de houten platen?
- waarmee zouden de naden dichtgezet zijn? Acrylaat? Of toch eerder een ander product?
- enkelzijdig schilderen is geen probleem met tweezijdig gegronde platen toch?

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt.

Groet Niels
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.703
2.570
Gaanderen
Ja ik heb een winkelinrichting gerold met latex. Dat is de eerste keer heel zwaar werk ben er wel een uur of zes mee bezig geweest. De tweede keer een uur of 2. Denk aan een 15 strekkende meters 3 mtr hoog en 3 displays 1.50 hoog 4 meter lang dubbelzijdig. Ik heb het dan over gewoon blank mdf. I.v.m tijd kon het niet op tijd gespoten worden.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
546
130
Ik vul het maar zo in dat je de naden onzichtbaar wilt hebben ?
Dan niet met acrylaat of siliconen, dat blijf je zien. Heb zelf wel eens zoiets gemaakt en platen tegen elkaar gezet met lamello’s en lijm, en dan nog geplamuurd op naden.
Ook wel eens een keer glasvlies overheen geplakt.
Maar hoe groot wordt je muur en wat voor constructie zit erachter, werkt dat nog?
Wanneer je bang voor voor scheuren kun jer ook voor kiezen om de naden te accentueren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.