Allereerst is schilderen ook niet mijn hobby, maar als je de tijd neemt en je goed inleest en laat adviseren komt het wel goed.
En als het toch fout even diep ademhalen en zonder gooien en smijten gewoon opnieuw beginnen.
Mijn stookhok grenst aan de badkamer daar heb ik een deur in gemaakt om van die kant ook goed bij de verwarmingsketel te kunnen.
Die deur is van gewoon MDF (gamma) en die heb ik geschilderd met een goede primer en met goede alkyd verf.
Ik heb de zijkanten niet speciaal bewerkt (want dat wist ik toen nog niet, was nog geen lid van dit forum) wel een paar keer extra geschilderd.
De deur zit er al meer als 14 jaar in zonder een krimp te geven en word dagelijks gebruik omdat ik er ook een opbergruimte achter heb zitten.
Ik denk dat ik wel minstens 2x primer en 2x verf heb gebruikt maar weet dat niet meer zeker.
Ik weet niet meer wat voor primer ik toen heb gebruikt maar nu gebruik ik sudwest uni grond.
En Histor-Endura 3400 wit/blanc die is nu niet meer verkrijgbaar maar hiervoor een gelijkwaardige goede verf nemen.
Ik gebruik nu Sikkens Rubbol Finura en met een Anza Elite Viltrol (die blijf goed rollen) dat geeft bij mij een prachtig resultaat.
Ik heb verf op alkyd basis gebruikt omdat ik dat prettiger en mooier vind schilderen.
Mvg,

.