MDF gefineerd met Wengé

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.176
873
Ulvenhout
Voor een nieuw project (dressoir/kast) wil ik een open gedeelte maken van notenhout. Dit wordt niet massief maar gefineerde MDF. Voornamelijk vanwege de kosten maar ook omdat ik zelf geen vandiktebank heb. Nu kom ik een aanbieding tegen waarbij de platen gefineerd zijn met Wengé. De tekening is niet zo sprekend als bij notenhout, maar qua kosten is het een erg goede deal. Ik zit te twijfelen.

Heeft iemand hier ervaring met wengé en wellicht wat foto's? Natuurlijk heb ik ook al online gekeken, maar nog niet naar volle tevredenheid....
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Voor een nieuw project (dressoir/kast) wil ik een open gedeelte maken van notenhout. Dit wordt niet massief maar gefineerde MDF. Voornamelijk vanwege de kosten maar ook omdat ik zelf geen vandiktebank heb. Nu kom ik een aanbieding tegen waarbij de platen gefineerd zijn met Wengé. De tekening is niet zo sprekend als bij notenhout, maar qua kosten is het een erg goede deal. Ik zit te twijfelen.

Heeft iemand hier ervaring met wengé en wellicht wat foto's? Natuurlijk heb ik ook al online gekeken, maar nog niet naar volle tevredenheid....

Ik heb in 2016 een kast voorzien van een zijwand met wengé fineer.

De klant had een enorme wandkast gekocht via MP, maar eenmaal geplaatst bleek de zijwand niet voorzien van een fineerlaag. Het was een leuke maar lastige klus : de kast had blijkbaar in de zon gestaan, waardoor het bestaande fineer was verkleurd. De kast leek wel een lappen-deken...

Het materiaal was prima te bewerken, aangezien het basis-materiaal MDF was ... Zal eens kijken of ik nog foto's heb.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Oef ... de kwalitiet van foto's gemaakt met een mobieltje was een jaar of 5 geleden toch wel dramatisch veel slechter dan tegenwoordig. Maar ... het geeft een idee van hetgeen hierboven beschreven heb.

Volgens mij heb ik zelfs nog een stuk van dit MDF met fineer liggen. Als je daar wat betere foto's van wilt zien, dan roep je maar ...
 

Bijlagen

  • Project 16010 paneel wandkast 05.jpg
    Project 16010 paneel wandkast 05.jpg
    968,3 KB · Weergaven: 32
  • Project 16010 paneel wandkast 04.jpg
    Project 16010 paneel wandkast 04.jpg
    1.013 KB · Weergaven: 28
  • Project 16010 paneel wandkast 03.jpg
    Project 16010 paneel wandkast 03.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 29
  • Project 16010 paneel wandkast 02c.jpg
    Project 16010 paneel wandkast 02c.jpg
    512,6 KB · Weergaven: 30
  • Project 16010 paneel wandkast 02b.jpg
    Project 16010 paneel wandkast 02b.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.176
873
Ulvenhout
Hey super bedankt. Dit geeft me een goed beeld. Ik weet ook weer meteen dat ik notenhout veel mooier vind voor dit project.
Nu wachten tot de winkels weer open gaan voor we verder kunnen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.