Maximale lengte voor de afvoer van een vaatwasser

jorisvh

Post veel
Is het een nieuw toestel? Van een deftig merk?
Als je niet meer dan 4m afvoerleiding hebt tot waar het de sifon ingaat en het water wordt niet altijd voldoende weggepompt denk ik dat er eerder wat mis is met het toestel.

Ik vermoed dat er voor de pomp een vlotter zit die bepaalt of er al dan niet gepompt moet worden en na de pomp een terugslagklep. misschien dat een van beiden hapert?

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.057
2.529
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als je onder het sifon nog ruimte, hoogte, hebt in de afvoerbuis, kun je nog een t stuk in lijmen en hierop de slangaansluiting maken
je brengt mij op een ander idee
als ik het goed voorheb, dan is de slang vóór de sifon aangesloten
het water van de vaatwasser moet dus door de sifon
dat geeft weerstand
ik kan de aansluiting na de sifon zetten
de sifon houdt dan nog altijd de geur tegen
mogelijks moet ik er een snuiver bij zetten

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.057
2.529
Klein-Brabant, Vlaanderen
Is het een nieuw toestel? Van een deftig merk?
Als je niet meer dan 4m afvoerleiding hebt tot waar het de sifon ingaat en het water wordt niet altijd voldoende weggepompt denk ik dat er eerder wat mis is met het toestel.

Ik vermoed dat er voor de pomp een vlotter zit die bepaalt of er al dan niet gepompt moet worden en na de pomp een terugslagklep. misschien dat een van beiden hapert?
max 1 jaar oud, joris
denk dat het een siemens is
in ieder geval geen budgetmerk

jorisvh

Post veel
als ik het goed voorheb, dan is de slang vóór de sifon aangesloten
het water van de vaatwasser moet dus door de sifon
dat geeft weerstand
ik kan de aansluiting na de sifon zetten
de sifon houdt dan nog altijd de geur tegen
mogelijks moet ik er een snuiver bij zetten
Zo hoort het.
Waar de afvoer van de vaatwasser in de afvoer komt is de druk 0. De pomp moet werken om het tot daar te krijgen, van daar loopt het gewoon vanzelf weg, net zoals het water uit de spoelbak erboven.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.709
1.054
71
Veldhoven
Ik had in mijn vorige huis de vaatwasser ook meer dan 2 meter van de afvoer staan. In 17 jaar (tot ik verhuisde) nooit een probleem mee gehad. Het belangrijkste is de maximale opvoerhoogte. Leidingweerstand (afhankelijk van het aantal bochten) viel bij mij ook mee.

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.371
520
is het sifon goed aangesloten.bij bekersifon's moeten de pijpjes op de juiste lengte zijn ingekort
te lang dan stroomt hij niet goed door te kort dan krijg je stank

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.