Materialen voor kasten en bureau

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Beste Woodworkers,

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb al vele topics zitten lezen en heb me inmiddels suf gezocht, echter kom ik er maar niet aan uit.

Voor onze nieuwe woning wil ik wat kasten en kantoorinrichting gaan maken. Ik krijg echter geen goed idee (nu met gesloten winkels al helemaal niet) wat betreft de te gebruiken materialen.

Voor het kantoor wil ik een zwevend bureau van 365cm x 80/90cm x 6cm dik gaan maken die aan één kant op een kast komt te rusten en verder aan de wanden bevestigd zal moeten gaan worden. Daar zit meteen ook de uitdaging, de achterwand betreft knieschotten bestaande uit vuren regels afgewerkt met gipsplaten en de rechterwand is HSB bestaande uit regelwerk van 38x120mm afgewerkt met 12.5mm gipslaat. Omwille van de opbouw van die muren zou ik het gewicht van het blad zo veel mogelijk binnen de perken willen houden.

Qua looks ben ik op zoek naar iets wat lijkt op Walnoot. Ik zit zelf aan een blad te denken die ik zou kunnen beplakken met HPL met Walnoot decor, deze zijn in de benodigde afmeting leverbaar bij Pfleiderer. Maar welk materiaal kan ik het beste gebruiken als blad? En is het plakken van HPL met deze afmeting een beetje te doen? Of zijn er betere alternatieven?


Schermafbeelding 2021-03-14 om 15.27.33.png

Daarnaast zou ik dan voor de kast een materiaal gebruiken vergelijkbaar met de Ikea Voxtorp deuren voor de Metod keukenkasten. Heeft iemand suggesties voor het materiaal hiervoor? Ik denk dat ik de randafwerking het beste kan doen met ABS? Iemand enig idee wat hier een beetje op lijkt?

Impressie:
voxtorp-deur-mat-wit__0864547_pe682472_s5 kopie.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.