Maple burl

Handtools only

Post veel
3 nov 2018
942
1.090
de buurt van den bosch
Ik ben met een werkstukje bezig waarin maple burl(esdoorn wortelhout???)zit.
Ik wil de gaatjes vullen met epoxy transparant,is dit een goede manier?
Wil het naderhand wel afwerken met olie dus de reparatie mag dan niet meer te zien zijn.
En wat is een goede epoxy??
En het liefst in een kleine verpakking.Heb niet veel nodig.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.547
2.314
Terkaple
www.woodworking.nl
Voor dit soort kleine klusjes gebruik ik UV uithardende hars. Een paar druppeltjes, UV lampje er een 10 sec. op en klaar. De hars laat zich ook goed kleuren. Er is ook een groot skala aan UV uithardende nagellak in allerlei kleuren en met glitters etc.

Dit is een link naar de hars

en een lampje

Het werkt erg handig en je maakt niet te veel aan. Bij epoxy is het ook moeilijker om bij kleine hoeveelheden de verhouding tussen de componenten goed te krijgen.
Niet veel kleurstof gebruiken, want dan dringt het UV licht er niet goed in door. Je kunt ook het gaatje vullen met een beetje verf en dan afdekken met deze hars. Echt heel leuk spul en een prikkel voor de creativiteit.

jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.547
2.314
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb 2 links bij Amazon gegeven, bij Mr Boat heb ik de UV resin ook wel eens gekocht.

Heb al een tijdje een Amazon prime account, elk klein dingetje krijg ik daardoor zonder verzendkosten thuis. Ebay is ook interessant, volgens mij gebruiken we dat in Nederland niet zo veel, ik denk door de sterke positie van Marktplaats.

jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.