Makita sp6000 invalzaag zaagbladbout muurvast

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.857
416
39
Enkhuizen
Voor je hem vastzet klein beetje kopervet op smeren.
Gaat ie de volgende keer wel normaal los

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
291
62
Ik durf even niet meer met zekerheid te zeggen hoe hij het heeft gedaan, maar volgens mij had hij de ronde imbus aan 2 zijden afgeslepen zodat je er een sleutel of tang om kan klemmen, en hem zo los gekregen. Sindsdien doe ik er inderdaad altijd een beetje vet aan zodat hij niet meer zo vast komt te zitten.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.890
3.484
Als de flenzen met een inbusboutje vast zitten, dan neem ik toch aan dat de flenzen op de zaag as geborgd zitten door bijvoorbeeld een platte kant. Zeg maar zo als bij een festool. Dan komt dat boutje toch nooit vaster te zitten, dan je hem zelf vast draait?

N3lis

Nieuw lid
7 feb 2023
2
0
Eindhoven
Als je de voorkant van de inbussleutel inkort tot hij weer scherp is en goed in het gat tikt, dan draai je hem er niet zo snel uit. Je moet er niet op slaan, maar er een stuk pijp op zetten en dan langzaam het koppel vergroten.
Dit was hetgeen wat geholpen heeft. Heb de inbussleutel er goed ingeslagen en vervolgens met behulp van een waterpomp de boel in beweging gekregen. Dank voor de tips, ook om in het vervolg wat vet te gebruiken bij het vastzetten.

(iemand nog tips om een inbussleutel weer los te krijgen? :p)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.