Geachte vrienden van het hout,
Na lang werken met de invulzaag van makita ben ik er nog altijd we zeer blij mee. Enkel na een zware avond of nacht waarbij te diep in het glas kan gekeken worden, durf ik al wel eens de 5mm erbij tellen als deze op de rail staat. bij Festool is dit al wel iets beter. daar staat de instelling met en zonder rail.
Nu had ik het weer eens voor en dacht: Dit moet toch opgelost kunnen worden.
3d printen to the rescue. Ik heb een file gevonden op het WWW.
Dus dan maar geprint.
Voor de montage:
De montage:
We verwijderen eerst de 2 schroeven die de schaal vasthouden aan de zaag.

Dan keren we de schaal om zodat we het ijzeren plaatje kunnen vasthouden bij het uitdraaien van de stelknop.

Let op aan de stelknop zit een veer. Bij mij hangt die vast maar zie dat je deze toch niet kwijt speelt.

Hierna een test van het plaatje.
Deze heeft een lipje dat mooi past in de stelschroef.
jammer genoeg heb ik bij de print het gat moeten ruimen zodat de veer er door kan.
Ook heb ik een klein groefje moeten maken. want bij mij zit er op de stelschroef een plastieken rib.

Printje op de stelschroef plaatsen

En weer op de schaalverdeling monteren. Zeker het ijzeren plaatje niet vergeten langs de achterkant.

De schaalverdeling monteren we weer terug op de zaag.
Voila we zijn nu klaar.

Als de zaag op de rail staat gebruik je de bovenkant van het geprinte onderdeel.
Gebruik je de zaag zonder rail kan je de gewone aanduiding blijven gebruiken.
Het is dus volledig omkeerbaar moest je dit binnen de garantieperiode willen doen.
Nu kan ik nooit meer vergeten er de 5mm bij te tellen.
Na lang werken met de invulzaag van makita ben ik er nog altijd we zeer blij mee. Enkel na een zware avond of nacht waarbij te diep in het glas kan gekeken worden, durf ik al wel eens de 5mm erbij tellen als deze op de rail staat. bij Festool is dit al wel iets beter. daar staat de instelling met en zonder rail.
Nu had ik het weer eens voor en dacht: Dit moet toch opgelost kunnen worden.
3d printen to the rescue. Ik heb een file gevonden op het WWW.
Dus dan maar geprint.

De montage:
We verwijderen eerst de 2 schroeven die de schaal vasthouden aan de zaag.

Dan keren we de schaal om zodat we het ijzeren plaatje kunnen vasthouden bij het uitdraaien van de stelknop.

Let op aan de stelknop zit een veer. Bij mij hangt die vast maar zie dat je deze toch niet kwijt speelt.

Hierna een test van het plaatje.
Deze heeft een lipje dat mooi past in de stelschroef.
jammer genoeg heb ik bij de print het gat moeten ruimen zodat de veer er door kan.
Ook heb ik een klein groefje moeten maken. want bij mij zit er op de stelschroef een plastieken rib.

Printje op de stelschroef plaatsen

En weer op de schaalverdeling monteren. Zeker het ijzeren plaatje niet vergeten langs de achterkant.

De schaalverdeling monteren we weer terug op de zaag.
Voila we zijn nu klaar.

Als de zaag op de rail staat gebruik je de bovenkant van het geprinte onderdeel.
Gebruik je de zaag zonder rail kan je de gewone aanduiding blijven gebruiken.
Het is dus volledig omkeerbaar moest je dit binnen de garantieperiode willen doen.
Nu kan ik nooit meer vergeten er de 5mm bij te tellen.