Makita invalzaag zaagblad

Ves

Nieuw lid
25 jan 2022
6
0
Breda
Goede morgen allen,
Ik ga een Makita invalzasg aanschaffen. Het blad op de machine is 1,6 mm breed. De bladen van Ecco tools zijn 1,6 mm breed.
Hoe is de kwaliteit van dat standaart blad of kan ik beter gelijk voor Ecco tools gaan?
Wat adviseren jullie voor het zagen van multiplex?
Het blad heeft een diameter van 165 mm. 36, 48 of 60 tands en waarom?
Met vriendelijke groeten, Jan
 

jorisvh

Post veel
als je die zaag koopt, komt die dan niet met een Makita specialized zaagblad voor invalzagen?
dat heeft voor de 230V versie bladdikte 1,6mm en tandbreedte 2,2mm.
voor de accu versies 1mm / 1,45mm.
die zijn prima maar niet goedkoop (40-50€).
als je verschillende bladen door elkaar gaat gebruiken, zorg dan dat ze dezelfde bladdikte en dezelfde tandbreedte hebben ivm de antisplinterstrip op de geleiderail.

aanvulling:
voor mpx zou ik 48T nemen omdat je dan eigenlijk een combinatie van afkorten (dwars op de vezel) en schulpen (langs met de vezel) doet.
voor meer schulpen eerder 36T, voor puur afkorten eerder 60T.
bij Makita zelf het 28/48/60T
 
Laatst bewerkt:

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
als je verschillende bladen door elkaar gaat gebruiken, zorg dan dat ze dezelfde bladdikte en dezelfde tandbreedte hebben ivm de antisplinterstrip op de geleiderail.
Die strip gaat er ook aan als je onder hoeken gaat zagen.
Zorg dat je een goed gevoel krijgt voor de dikte van je blad als je de geleider neerlegt voor je maatvoering. En gebruik een nieuwe strip als je echt op de mm nauwkeurig moet zagen.
En gebruik de voorzaag functie om spilters te voorkomen ...... met tape als je zeker wilt zijn afhankelijk van welk plaat materiaal je gebruikt.

Veel plezier met de invalzaag.
 

Ves

Nieuw lid
25 jan 2022
6
0
Breda
Hij komt standaart met een 48 tands blad. Die last ik er dus maar opzitten.
En inderdaad tape! Een goede tip.
Dank en groeten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.