Makita DSL111 vraag.

Bokeh

Actieve deelnemer
21 nov 2022
39
5
Rijssen
Beste leden/lezer.

Ik heb sinds heel kort een Makita DLS111 trekzaag, nadat ik mijn grote lompe Metabo 254 i Plus heb verkocht.
De reden was was dat de Makita veel voordelen heeft tov de Metabo. Zoals kalibreren, links en recht 45 graden, lichter qua gewicht en zo kan ik wel even door gaan.
Maar nu zag ik dat ik met links/rechts (bevel??) ook 48 graden kan instellen. Waar is dat voor en waar word het voor gebruikt?
Ik heb er op gegoogeld maar kan daar niet echt mijn antwoord vinden.
Wie kan het mij uitleggen? Of met een goede linkje het laten zien?
Alvast bedankt!

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.728
1.234
Fryslân
Stel je bent een kamer aan het aflijsten, en de hoek is niet helemaal 45 graden. Dan kan je de hoek iets scherper maken dan 45 graden om het goed passend te maken.

Dit is 1 van de voorbeelden. Beter mee verlegen, dan om verlegen ;)

• Leuk
Waarderingen: Bokeh

Bokeh

Actieve deelnemer
21 nov 2022
39
5
Rijssen
Stel je bent een kamer aan het aflijsten, en de hoek is niet helemaal 45 graden. Dan kan je de hoek iets scherper maken dan 45 graden om het goed passend te maken.

Dit is 1 van de voorbeelden. Beter mee verlegen, dan om verlegen ;)
Dat is indd een goed voorbeeld, Dank voor je bericht :D

Bokeh

Actieve deelnemer
21 nov 2022
39
5
Rijssen
het is niet omdat je tot 48° kan gaan, dat je het moet gebruiken
wees blij dat je het hebt, wanneer je het wil gebruiken
sommigen zagen gaan tot 50° en nog meer
Zeg ook niet dat ik er niet blij mee ben, maar de vraag was dan ook wat kan ik ermee, waar dient het voor.
Mijn zaag gaat naar beide kanten 60°, maar ik bedoelde kantelen (dacht dat het bevel genoemd werd) 48°
Dank voor je reactie.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.