Makit vs Festool

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Beste houtliefhebbers,
-Verder was ik erg onder de indruk van onderstaand filmpje. Heeft er toevallig één van jullie ervaring met de bouw van dit type werkbank? Of meer specifiek met het onderbouwen van een bovenfrees van Festool, zonder gebruik te moeten maken van de (dure) CMS tafel?
http://www.holzwerken.net/HolzWerkenTV/Maschinen/Was-diese-Bank-so-alles-kann

Dat is ook toevallig! Ik kwam dat filmpje vorige week ook tegen en heb ook besloten deze tafel te gaan bouwen, zij het wel met enkele aanpassingen uit het boek van Christopher Schwarz (schuin geplaatste leg-vise, sliding dead man, etc). Helaas ga ik hier pas in het najaar aan beginnen als mijn nieuwe werkplaatsje (3,5 x 4 meter) gebouwd is. Als jij hem gaat bouwen ben ik erg benieuwd naar je ervaringen!

Gr. Thomas
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Als je met een lijst van aanschaf van +/- €4000,- heen gaat, kan er opeens een hoop..

20% ga je hier in België nooit of te nimmer krijgen op de machines. Maximum 10%. Als de dealer je 20% geeft wil dat zeggen dat hij minstens 30% heeft, wat dus niet zo is.
 

caba

Actieve deelnemer
21 jul 2012
43
0
Aalst
Een winkel dat op 10% werkt met personeel, vitrine,... Zal niet lang open zijn vrees ik. Daarom dat online grotere kortingen kunnen: geen stock, personeel, winkel. Juist een pc en een bankrekening. Over makita vs festool, in onze winkel verdelen we beide. Ik had mij twee jaar geleden een accu vijsmachine van makita gekocht ( middenklasse) na een half jaar is deze voor herstelling binnengedaan doordat de kop ratelde. Deze is teruggekomen met een kostennota van 125 euro. Bij festool hebben we een machine binnengestuurd waarvan de eigenaar zelf verklaard heeft dat deze van een stelling gevallen was en deze is kostenloos hersteld....ik heb meteen de makita verkocht en mij een t18 gekocht.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Een winkel dat op 10% werkt met personeel, vitrine,... Zal niet lang open zijn vrees ik. Daarom dat online grotere kortingen kunnen: geen stock, personeel, winkel. Juist een pc en een bankrekening.
Ik heb juist de indruk dat de meest bekende webshops opgestart zijn door fysieke winkels die al langer bestonden, bv toolnation or gerschwitz. Er zijn wel uitzonderingen zoals gereedschappro maar laatst dat ik gecheckt heb was die iets duurder dan de twee andere.
Dat sommige bedrijven geen webshop of zelfs geen website hebben is hun keuze, anderen hebben daarin een manier gevonden om hun omzet te vermenigvuldigen.

Dit ter zijde ken ik in België geen interessante webshops, ik moet mij altijd richten naar NL, DE of GB. Waardoor dat komt weet ik niet goed, is het de fiscale druk die het onmogelijk maakt om de prijzen van de buurlanden te matchen?

Ik heb recent geen Festool gekocht maar heb nooit in een fysieke winkel in België de prijs op Festool kunnen onderhandelen, enkel voor 10% in verbruiksgoederen erbij als je gelukkig bent. op zich is dat ook geen slechte oplossing, die goederen ga je er toch bij moeten kopen, dus waar de korting op zit maakt uiteindelijk niet uit.
 

caba

Actieve deelnemer
21 jul 2012
43
0
Aalst
Waar zit het verschil.... Eerlijk gezegd zitten we in belgie wat achter op het gebied van webshops,... De buurlanden zijn meer gericht op het verkopen, uitbreiden van hun klanten. Vroeger kocht iemand een zaag bij de winkel om de hoek omdat al zijn zagen vandaar kwamen, nu draait het meestal rond prijs en op de tweede plaats service, maar de meeste denken nog altijd dat klanten weerkomen omdat ze al jaren klant zijn.
Volgens mij mocht je vroeger geen korting geven op festool, anders kon je het 'recht' om festool te verkopen verliezen, of dit nu nog zo is betwijfel ik als ik sommige prijzen op webshops bekijk.
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Dat is nog altijd zo hoor. Dat is de reden dat je een bon krijgt van 5 of 10% van de waarde van de machine. Je krijgt geen directe korting.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Er wordt tegenwoordig echt wel directe korting gegeven op Festool. Niet door alle winkels, maar met een beetje zoeken en zeker met een serieuze bestelling is 10-15% echt wel mogelijk. Of Festool daar nog sancties op zet weet ik niet, officieel mogen ze dat iig niet meer doen, maar ja.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.