MakerMade M2 Ervaringen gevraagd

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
304
186
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Via een aanbieding op het marktplein van dit forum (waar ik geen gebruik van heb gemaakt) kwam ik op het spoor van de MakerMade M2 CNC opstelling. Een in Ameika gemaakte CNC opstelling die verticaal opgesteld staat en die een oppevlak van 122x244cm zou kunnen frezen.
Het werkt met kettingen en de reviews die ik op internet vind zijn behoorlijk lovend.... Heeft iemand hier ervaring mat die machine of met zijn eerder en goedkopere familielid: De Maslow CNC? Ik zou hem graag eens in het echt zien werken.
Dit weekend ga ik ook kijken naar de Festool Shaper op de open dag hout maar ik vind die MakerMade wel heel intrigerend.... ben benieuwd wie hem heeft
Groeten, Ernst
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Henk Rijckaert (de Koterij op YouTube) heeft een paar filmpjes over de Maslow gemaakt. Als ik me goed herinner heeft hij daar toch ook al de nodige ellende mee gehad en veel aanpassingswerk en finetuning mee gedaan.
 

Justus

Nieuw lid
25 jun 2019
15
3
Nunspeet
De opvolger zou een hoop van de eerdere uitdagingen opgelost moeten hebben. Ben benieuwd, hopelijk kan ik er over een paar maanden wat zinnigs over vertellen op het forum :D

Zie ook: Maslow4 CNC
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
304
186
Deventer
www.ernstkuhne.nl
De opvolger zou een hoop van de eerdere uitdagingen opgelost moeten hebben. Ben benieuwd, hopelijk kan ik er over een paar maanden wat zinnigs over vertellen op het forum :D

Zie ook: Maslow4 CNC
Ik vind de MakerMade M2 al heel behoorlijk werken hoor, ik gebruik hem niet heel intensief (vooral infrezen van mijn logo in de onderkant van massief houten tafels en zo nu en dan wat mdf mallen uitfrezen) maar wel redelijk regelmatig en tot nu toe (half jaar in gebruik) geen grote problemen tegengekomen
 

Justus

Nieuw lid
25 jun 2019
15
3
Nunspeet
Ik vind de MakerMade M2 al heel behoorlijk werken hoor, ik gebruik hem niet heel intensief (vooral infrezen van mijn logo in de onderkant van massief houten tafels en zo nu en dan wat mdf mallen uitfrezen) maar wel redelijk regelmatig en tot nu toe (half jaar in gebruik) geen grote problemen tegengekomen
Da's goed om te horen! Ben je tevreden over de nauwkeurigheid? Overbodige vraag, je hebt je ervaringen al gedeeld in Makermade M2 gebouwd
NB: MakerMade en Maslow zijn met elkaar verbonden maar dezelfde partij. Maslow is een open source project (waarvan de makers een tijdje een set hebben verkocht als onderdeel van hun Kickstarter), MakerMade heeft daar een commercieel product van gemaakt - wat mocht, want open source. Dat zullen ze waarschijnlijk ook doen met de Maslow4.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.