Momenteel ben ik onderandere bezig met het reorganiseren van mijn gereedschapswand in de werkplaats. De huidige indeling is al jaren oud en is niet berekend op de hoeveelheid beitels, messen en dergelijke die ik nu heb. Ik ben wat betreft het ophangen van gereedschap erg praktisch: een paar schroeven, spijkers en deuvels en een paar houtjes met sleuven moeten het doen. Sommige zullen vinden dat de werkplaats de kwalitieten van de eigenaar als houtbewerker zouden moeten uitstralen maar zo zit ik niet in elkaar
Één keer heb ik moeite gestoken in het maken van een houten ophangding voor mijn set zelfgemaakte beitels en dat ziet er mooi uit, maar toen ik er nog een beitel bijmaakte kwam ik een gat tekort en slingerde er altijd een beitel ergens losjes bij. En ik houd wel van een zekere structuur en regelmaat
Gisteren was ik bij Ikea en zag dat ze daar een magnetische rail hadden bedoeld voor in de keuken voor onder andere messen en dergelijke. Ik besloot er eentje mee te nemen om te proberen en heb die gisteren direct opgehangen. Mensen, wat een uitkomst! Het werkt perfect en vanaf nu geen gedoe meer als er een beitel bijkomt, er is voldoende ruimte voor uitbreiding en je bent flexibel in het uitwisselen van plekken.
Ik vind het echt een uitkomst.
Zoiets simpels... 

Gisteren was ik bij Ikea en zag dat ze daar een magnetische rail hadden bedoeld voor in de keuken voor onder andere messen en dergelijke. Ik besloot er eentje mee te nemen om te proberen en heb die gisteren direct opgehangen. Mensen, wat een uitkomst! Het werkt perfect en vanaf nu geen gedoe meer als er een beitel bijkomt, er is voldoende ruimte voor uitbreiding en je bent flexibel in het uitwisselen van plekken.
Ik vind het echt een uitkomst.