Maffel LO65 freestafel

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Frank

Als oplossing heb ik twee originele aluminium langs geleiders van EB / metabo gekocht (tafelgeleidings profiel 1383217101 en 1383211529 als je de nummers in google intyped weet je wat ik heb gekocht), want ik will de aanslag kunnen blijven gebruiken

Deze profielen zijn een beetje te lang, maar kunnen ingekort worden.

Het volgende project is om mijn een frees geleider te maken/kopen die ik aan mijn eigen tafelzaag geleider kan bevestigen – zoals hier onder

fence.jpg
wat betreft afzuiging. De aanslag die ik ga kopen/maken, zal een ingeboude afzuiging hebben

voor onder de tafel zit ik te denken aan de orignele plastic afzuiging van Bosch, omdat ik meestal met een router extension zal werken blijft er voldoende ruimte tussen de lift en de bovenfrees voor de plastic afzuiging.

Wat ik nu al gemerkt heb is dat de bovenfrees zelf al een hele sterke downdraft creeert wat ontzettend veel zaagsel naar beneden trekt

Ik heb de bovenfrees nu ik hem ongeveer 4 weken in de zaagtafel heb zitten al meer gebruikt dan ik de vorige tafel die ik 8 maanden had

Het is mede omdat de zaagtafel midden in de werkplaats staat en je er goedomheen kan werken

Groetjes
Chris
 

kodama

Actieve deelnemer
Chris,
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving van je opstelling het lijkt me dat jij iets hebt gevonden wat duidelijk in je atelier past. Ik ben er nog volop over aan het nadenken wat ik juist wil maar met al die informatie heb ik ondertussen wel inspiratie genoeg om er aan te beginnen binnenkort.

Welk merk van 'routerlift' heb je onder je tafel staan? Die opstelling waarbij de freesvoet tegen de lift wordt gemonteerd had ik nog niet gezien. Ik dacht altijd dat de frees erin werd geklemd.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Chris,
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving van je opstelling het lijkt me dat jij iets hebt gevonden wat duidelijk in je atelier past. Ik ben er nog volop over aan het nadenken wat ik juist wil maar met al die informatie heb ik ondertussen wel inspiratie genoeg om er aan te beginnen binnenkort.

Welk merk van 'routerlift' heb je onder je tafel staan? Die opstelling waarbij de freesvoet tegen de lift wordt gemonteerd had ik nog niet gezien. Ik dacht altijd dat de frees erin werd geklemd.



Degene die ik heb is van woodpecker en heet de Unilift

woodpecker unilift.jpg

maar deze is nu uit productie en is vervangen voor deze

de percision router lift v2 of de sidewinder

woodpecker precision lift.jpg

de bovefrees wordt inderdaad aan de voetplaat vastgemaakt.

alvorens hem te bevestigen zorg je dat de maximale diepte is vastgezet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.