Maak je eigen outfeed rollen. Ideaal voor de kleine werkplaats

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Hallo.

Een 2 tal weken terug kocht ik een schaafbankje, welke de review video je ook kan zien op mijn kanaal.
Omdat mijn werkplaats te klein is om een volledige ooutfeed tafel achter de schaafbank te kunnen plaatsen heb ik deze rollen gemaakt.
Ze zijn stevig en kunnen op elke gewenste hoogte worden ingesteld tot maximaal 140cm hoogte.

Ik heb gratis plannen beschikbaar op mijn website (https://christofix.com/easy-diy-adjustable-3-rolls-outfeed-standfree-plans/), dus wie zelf aan de slag wil gaan kan deze plannen gerust downloaden.

Hopelijk kan ik jullie met deze video inspireren.

Groetjes.
C

 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Ik heb ook iets in die geest gemaakt, alleen met minder verstelhoogte omdat m'n tafelhoogte voor de meeste werktuigen 900 is. Het is handig voor lange stukken bij het zagen of vandikte maken. M'n enige punt van commentaar is het effect van de rol. Als de assen van de rollen niet goed haaks staan op de bewegingsrichting van het hout ontstaat een lichte dwarskracht die het hout in zijdelings richting probeert te duwen. Ik heb dan ook het plan om de rollen van mijn constructie te vervangen door kogels.
 

Fennah Woodworking

Actieve deelnemer
4 jun 2020
46
14
Mooi gemaakt man! Ik heb toevallig eentje bij mijn tafelzaag gekregen vorig jaar. Als die het niet meer doet ga ik die van je filmpje maken!
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Ik had het type met kogels.
Helaas kreeg ik sporen in het hout wat zachter is of met zwaardere stukken.
De druk op de kogels wordt daarbij vermoedelijk te hoog en raakt het oppervlak beschadigd.
Gebruik nu alleen nog maar met rollen.

Groet, Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.