Luxe (Bosch 12v) “probleem”

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
Zoals ik bij het voorstellen vertelde bestaat al m’n elektrische gereedschap uit de Bosch 12v lijn, en past alles in 4 L-box’en. Begonnen met boormachine en slagschroever en zo elke keer wat erbij.
Op de foto zie je m’n opberg oplossing voor de handcirkelzaag, decoupeerzaag, kantenfrees en haakse slijper.

D43E7FD7-939B-431D-A35A-826666BA302E.jpeg

Nu heb ik recentelijk deze 2 rakkers erbij gekregen en die wil ik in dezelfde L-box zien te krijgen……………...Als iemand het leuk vindt om mee te puzzelen…..ideeën zijn welkom.

A0B4AD72-25A2-488F-B241-36E8BE8646B9.jpeg
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Waarom zoveel machines in 1 bak? (Retorische vraag; ik snap dat het iets met ruimte te maken heeft ;).) Maar wordt dit samen niet veel te zwaar? En te gemakkelijk om bij een inbraak in wagen of werkplaats alles tegelijkertijd kwijt te raken?

Voor de mensen die niet bekend zijn met L-boxxen en/of de specifieke gereedschappen is het handig als je ook wat maten aan je puzzel toevoegd.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.407
298
omgeving Rotterdam
Op zoek naar een hogere L-box .
Misschien kun je de indeling overzetten .

Groeten Willem .
Persoonlijk zou ik ook op zoek gaan naar een groter model.
1628686144835.png

Daarmee kun je alle waarschijnlijk makkelijk kwijt in twee lagen en de vorm maakt dat hij ondanks het hogere gewicht nog goed te dragen is omdat je de zware items lager in de kist hebt zitten.

Ik heb mijn gereedschap verdeeld over mijn werkbank en een aantal L-boxxen die naar onderwerp zijn ingericht. Dus Lboxx met schuurmachines en een grote boxx voor al het schuuurpapier etc.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Mooi! Ik kan je niet direct helpen met een oplossing, maar ben wel benieuwd naar je ervaringen met de excenterschuurmachine. Ik twijfel tussen de 12v en 18v versie.
 

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
Klopt, ik heb nu de L-box 238. (En idd was het een goed idee @arjaano om de maten erbij te zetten, bedankt @mk23)☺️
Ik vind die maat erg fijn, en mocht ik er niet uit komen dan is een hogere 374 een goede oplossing en maak ik van de 238 een stofzuiger. M’n gereedschap komt m’n huis niet uit, en waar ik woon moet je het sowieso aan je lichaam binden 🤪
maar ik ben al een stapje verder,🤓 de oplader is eruit en daar past de schuurmachine. Als ik het accu gedeelte verwijder en de accu’s wat hoger terug plaats, hoop ik de slijptol achter de zaag te zetten en de schaaf achter de frees.
ik zal een nieuwe inzet moeten maken omdat het underlayment 2x15mm opsnoept die ga ik dan vervangen voor 2x3mm zachtboard.

@Aeolos ,Omdat ik de rest ook 12v heb was het voor mij een beetje een no-brainer.🤯 Dat gezegd is het echt een super fijn ding. Heb lang een Bosch bedrade 125 schuurmachine gebruikt tot ie de geest gaf, dus dat deze uit kwam was ik er snel bij.
Vooral het gewicht vind ik fijn en dat je kan wisselen tussen een harde middel en zachte zool word hij nog bruikbaarder van. 😍
Ik weet niet hoe goed je Duits is, mijne niet goed, maar op YouTube vond ik de review/vergelijk van GoTools er nuttig. Ze vergelijken de 18v VS 12v.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aeolos

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.603
Gaanderen
Ik vind die go tools teveel naar de sponsor toe redeneren. Ik had bijna alles in systainers. Vind het alleen handig voor gereedschap dat ik weinig gebruik of voor het meenemen op de klus. Voor het opbergen van schuurpapier vind ik ze met inlay wel ideaal. Het gereedschap dat ik veel gebruik ligt op de werkbank of hangt in de buurt. Nu ben ik dealer geweest van Festool maar 26 boxen is best veel.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.407
298
omgeving Rotterdam
snip

@Aeolos ,Omdat ik de rest ook 12v heb was het voor mij een beetje een no-brainer.🤯 Dat gezegd is het echt een super fijn ding. Heb lang een Bosch bedrade 125 schuurmachine gebruikt tot ie de geest gaf, dus dat deze uit kwam was ik er snel bij.
Vooral het gewicht vind ik fijn en dat je kan wisselen tussen een harde middel en zachte zool word hij nog bruikbaarder van. 😍
Ik weet niet hoe goed je Duits is, mijne niet goed, maar op YouTube vond ik de review/vergelijk van GoTools er nuttig. Ze vergelijken de 18v VS 12v.
Hoewel ik een GSS 18V in mijn "verzameling" heb zitten, gebruik ik hem bijna alleen om even snel iets kleins op te schuren. Daarna zit wel alles onder het stof omdat veel stof niet in het stoffilter terecht komt. Dat is niet fijn in de garage/ werkplaats.
Hij werkt trouwens beter als ik een procore accu plaats en dan is de balans ook fijner.
Sinds ik mijn 240V gereedschap van neutrik stekkers heb voorzien pak ik echter eerder even de schuurmachine met de stofzuiger, dat gaat bijna net zo snel als een accu pakken en plaatsen.
De reviews van GoTools zijn een beetje hitt and miss wat de inhoud betreft. Sommige vind ik goed, andere zet ik na een paar minuten al weer uit.
 
Laatst bewerkt:

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
De puzzel is dan toch gelegd.
zelfs de oplader past er nog bij, het enige wat ik echt niet meer fatsoenlijk erin kreeg waren de accu’s houders. Dus 2 zitten in een machine en 2 zitten in de boren L-box.

C1C3AC9B-0C9C-4F48-BDE9-87E074598FBC.jpeg
 

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
Uit nieuwsgierigheid: hoeveel weegt het geheel zo?
Deze L-box weegt nu 13 kg, dus nog goed te dragen. De L-box met m’n hand gereedschap is een stukkie zwaarder met 23 kg. Hier een foto met m’n torentje. Op m’n werkblad komen nog MFT gaten en een bank schroef. En ik ben bezig met een houder om m’n zaag, frees en decoupeerzaag onderste boven te gebruiken als tafel.
41FF50F8-DE42-404C-844F-C92698B3C9E5.jpeg
 

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
Eerste poging om m’n frees tafel te gebruiken. De T-profielen liggen klaar als dit zou bevallen, en het werkt heerlijk, dus we gaan door met ontwikkelen.

A9B0578C-38AF-4735-BC83-B21DF0EBED93.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus Flater
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Lijkt me juist woest onhandig om alles zo ge-tetris-de in een doos te hebben.
Wat denk je van een verdeling van de meestgebruikte gereedschappen + accu + lader en een doos(je) met je slijpschijf en schaaf bijvoorbeeld?
 

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
het gepuzzel gaat rustig verder.
Het gereedschap zit meer als opslag in de boxen, als ik bezig ga dan trek ik alles eruit.
Heb voor m’n jubileum de multitool kado gekregen van m’n lieve vrouwtje, dus die moet er ook bij.
Plus dat ik voor de kantenfrees een nieuwe zool heb laten 3D printen waar de afzuiging op past en nu op de Bosch liniaal te gebruiken is, ook voor de fsn 32mm gaten mal.
Zie hier het resultaat van de multitool en schroef machines boxx.
De andere boxx word nu aan gepuzzeld.
 

Bijlagen

  • D970D1F0-6887-43F7-9742-2FDF38C078F1.jpeg
    D970D1F0-6887-43F7-9742-2FDF38C078F1.jpeg
    195,4 KB · Weergaven: 53
  • 5EDC8FFA-0AE1-4032-8954-58D4CBE8BDCC.jpeg
    5EDC8FFA-0AE1-4032-8954-58D4CBE8BDCC.jpeg
    56,2 KB · Weergaven: 54
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.407
298
omgeving Rotterdam
het gepuzzel gaat rustig verder.
Het gereedschap zit meer als opslag in de boxen, als ik bezig ga dan trek ik alles eruit.
Heb voor m’n jubileum de multitool kado gekregen van m’n lieve vrouwtje, dus die moet er ook bij.
Plus dat ik voor de kantenfrees een nieuwe zool heb laten 3D printen waar de afzuiging op past en nu op de Bosch liniaal te gebruiken is, ook voor de fsn 32mm gaten mal.
Zie hier het resultaat van de multitool en schroef machines boxx.
De andere boxx word nu aan gepuzzeld.
Dat is een handige zool, zoiets voor de kleine 12V cirkelzaag zou heel handig zijn. Waar heb je dat laten printen?
 

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
Een vriend van me heeft zo’n printer. Dus lekker beetje knutselen. De basis heb ik van thingiverse.com gehaald en iets verlengd en iets dieper. Ik kan je de 3D wel sturen.
Voor de zaag is die er al bijgeleverd. Dat is je parallel geleider die past op verschillende linialen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.