Bedankt Meron en de anderen voor de complimenten! Ja ze klinken ook goed! De bandtweeters geven een gedetailleerd hoog, het labyrint zorgt voor een strak laag en het midden is present maar niet opdringerig. Ongemerkt zet je ze harder zonder dat het storend is en dat is een teken dat er weinig vervorming in zit.Indrukwekkende vloerstaanders. Ik ben erg benieuwd naar het geluid. Heeft massief hout niet heel veel invloed op de acoustische eigenschappen? En wordt er daarom niet altijd met mdf gewerkt?
Ook weer top te zien watvoor gereedschap een hobbyist in huis heeft en tot welk vakwerk iemand in staat is.
Ja Seas mid woofer inderdaad. De ribbon is een Audaphon APR 1. En de eindversterker is een zelfbouw klasse A versterker die ik 30 jaar geleden heb gebouwd en nog steeds goed bevaltWauw, die zijn mooi geworden zeg! Seas mid woofer waarschijnlijk? Wat voor ribbon is dat?
Ook zelf de eindversterker gemaakt?
Dank je! En ja de sponning en groef doen hun werk: je kunt zien en voelen dat de voorkant licht gekrompen is waardoor de afgeschuinde kant een klein beetje versprongen is ten opzichte van de afgeschuinde zijkant. Niet storend wat mij betreft. Mooi dat het werkt, letterlijk en figuurlijkOver nagedacht zo te zienErg mooi geworden.
sponning en groef doen hun werk?
Redelijk "Kat-veilig" toch? Ik noem onze luidsprekers wel eens "de kattensokkel", op de linker kan ze namelijk prima zowel de voor als achterkant van het huis in de gaten houden, en daar maakt ze regelmatig gebruik van. Bij mij zitten er fronten voor, en vooral daarvoor was ik benauwd dat ze daar de nagels in slaat, maar dat doet ze niet. Zijn meer de dome tweeters die het te verduren hebben.....Fraai. Maar ik ga er van uit dat je geen katten hebt...