Jawel, ook ik moest er aan geloven en heb een loungebank van steigerhout gemaakt.
Nou ja, eigenlijk is het gewoon Douglas of Lariks van een houthandelaar vlak bij Tilburg.
Ik heb daar schone nieuwe planken gekocht en ze voorlopig nog ruw gelaten.
Mijn vrouw wil ze nog gaan schuren, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. Als we er op zitten heb je geen last van splinters.
Straks een paar mooie kussens er op en dan lekker loungen.

De grijze kleur op sommige planken is verkleuring van het hout, geen cement.

De schutting op de achtergrond heb ik twee jaar geleden gemaakt en is van eikenhout.
We hebben de schutting met Danish Oil afgewerkt, maar na een paar maanden kleurde het hout zwart. Alsof er een schimmel in zat.
Na schoonboenen met soda en schuren is het al een stuk minder, maar het blijven af en toe nog zwarte puntjes terug komen.
We laten de schutting voorlopig maar natuurlijk vergrijzen, en dan later maar een keer schuren en beitsen (naturel).
En er moet natuurlijk ook nog een keer een eikenhouten deur in.
Groeten, Raymond
Nou ja, eigenlijk is het gewoon Douglas of Lariks van een houthandelaar vlak bij Tilburg.
Ik heb daar schone nieuwe planken gekocht en ze voorlopig nog ruw gelaten.
Mijn vrouw wil ze nog gaan schuren, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. Als we er op zitten heb je geen last van splinters.
Straks een paar mooie kussens er op en dan lekker loungen.

De grijze kleur op sommige planken is verkleuring van het hout, geen cement.

De schutting op de achtergrond heb ik twee jaar geleden gemaakt en is van eikenhout.
We hebben de schutting met Danish Oil afgewerkt, maar na een paar maanden kleurde het hout zwart. Alsof er een schimmel in zat.
Na schoonboenen met soda en schuren is het al een stuk minder, maar het blijven af en toe nog zwarte puntjes terug komen.
We laten de schutting voorlopig maar natuurlijk vergrijzen, en dan later maar een keer schuren en beitsen (naturel).
En er moet natuurlijk ook nog een keer een eikenhouten deur in.
Groeten, Raymond