Loopbrug Zwolle

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Weer een mooi staaltje wensdenken en prietpraat. We hebben hier in utrecht ook zo'n brug bij het station. Die kwam ook met zulke verhaaltjes en plaatjes . Maar zelfs de zwervers maken geen gebruik van die bankjes. De liften zijn om de haverklap kapot. Gemeenten doen nauwelijks aan onderhoud, dus alles gaat dood, of wordt zelfs nooit aangeplant. En omdat er wat hout in die brug zit, is het dus duurzaam?
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.087
400
Dat zijn flinke liggers ik zou de schaafbank wel eens willen zien die ze daarvoor hebben gebruikt.

Dat groen in bakken staat of valt met onderhoud is algemeen bekend.
een gemeente die zoiets koopt en het niet onderhoud zou zich diep moeten schamen voor de extra uitgaven van gemeenschapsgeld ten opzichten van een standaard brug.

Er zijn genoeg voorbeelden van dit soort plekken die wel werken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Als er groen en duurzaam in het plan voorkomt, dan maakt het niet meer uit wat het werkelijk gaat kosten.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
362
136
Een brug van hout. Dat is voor fietsbruggetjes over de sloot toch?
Wordt vast een succes net als die paar houten portalen over de snelweg. Hoezo duurzaam… Zelfs hier in Zweden maken ze bruggen van staal en daar zal vast een goede reden voor zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
De nieuwe loopbrug over het spoor komt steeds dichterbij. De loopbrug krijgt de uitstraling van een opgetilde straat met veel groen zoals bomen, struiken en ook water. Hierdoor wordt het ook een prettige plek om te verblijven. Ben je benieuwd hoe deze bijzondere brug er uit komt te zien?

de Hogespoorbrug en van Karnebeektunnel is ook voldoende, spaart 28 miljoen uit.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.000
824
Omgeving Leiden
Petje af voor de architecten, ingenieurs, constructeurs en de vaklui die het hebben gemaakt en voor het transport en de plaatsing zorgen. Zo'n constructie vraagt om veel kennis en kunde.
Ook het promotiefilmpje is van een uitmuntende kwaliteit. Ook vakwerk.
28 miljoen, zoals genoemd wordt, lijkt me aan de lage kant, want al het werk dat door ambtenaren en consultants is gedaan zit vast niet hierbij. Evenmin de inrichting van de openbare ruimte.
Ik hoop van ganserharte dat het wordt zoals men het voor ogen heeft, maar ik vrees het ergste.
Om met 'dominee' Gremdaat te spreken : " de uitdrukking 'hoofdpijndossier', kent u die?"
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Hebben ze in zwolle geen fietsen bij het station? Ik zie op dat filmpje er alleen mensen mee lopen. Maar er staat er geen een geparkeerd. We hebben hier in utrecht een van de grootste lekke fietsenkelders ter wereld, maar rond ons station staan echt duizenden fietsen. Een houten brug is verder niet zo speciaal, die hebben we al eeuwen. Ik erger me alleen aan die verkooppraatjes, die volledig van de werkelijkheid van alle dag zijn losgezongen.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
362
136
Ideale combinatie: Water, begroeiing en een houtconstructie. Waarom trouwens geen houten dek beste ecovrienden? Of zou het toch stiekem een straal/ betonbrug zijn met wat houten planken voor de sier?
Een “normale“ brug zou trouwens iets van 7 miljoen kosten. 130x10 meter x 5-6 duizend Euro.
Succes Zwolle met je pareltje over het spoor. Spreek je over 10 jaar.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.294
236
't hoofd van Overijssel
Hebben ze in zwolle geen fietsen bij het station? Ik zie op dat filmpje er alleen mensen mee lopen. Maar er staat er geen een geparkeerd. We hebben hier in utrecht een van de grootste lekke fietsenkelders ter wereld, maar rond ons station staan echt duizenden fietsen. Een houten brug is verder niet zo speciaal, die hebben we al eeuwen. Ik erger me alleen aan die verkooppraatjes, die volledig van de werkelijkheid van alle dag zijn losgezongen.
Zwolle heeft een prachtige fietsenkelder die ook geschikt is voor waterberging in geval van een noodbui.

 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.294
236
't hoofd van Overijssel
Gister nog even langs gelopen. Staat er een kraan te draaien op de kleinste postzegel die je je maar kan bedenken.

1714543028424.jpeg

Wel een mooi gezicht vanaf de busbrug.

1714543087675.jpeg

Hier zijn mooi die liggers te zien 4 stuks

1714543130781.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
Die bus brug is ook al zo mooi strak. Lijkt de zelfde bouwer als die van de fly over in utrecht. Die is ook niet helemaal gelukt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.