Loodgieter gezocht

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ik ben met een kleine aanpassing bezig om mijn wasmachine ergens anders neer te zetten. Hiervoor heb ik de waterleiding, afvoer en elektra -leidingen vrij gekapt en aangepast. Helaas heb ik me niet goed ingelezen vooraf want nu blijkt dat er geen knelkoppelingen in de muur weggewerkt mogen worden. De leidingen kunnen alleen maar gesoldeerd worden omdat er geen ruimte is om een perstang te gebruiken.

Is er iemand in de buurt die (uiteraard tegen betaling) mij kan helpen en de leidingen kan solderen?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Is niet zo moeilijk hoor. Op YouTube staan vast wel filmpjes. Na solderen een paar dagen op druk laten staan om zeker te zijn dat het niet lekt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
ls het lekt weet je dat meteen als de waterdruk er weer op staat. Gewoon schoon werken, dan zie je gelijk of de soldeer mooi vloeit. zwarte residu weghalen et natte lap en mantelbuis er om heen.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Hahaha, ja, die mantelbuis........t Is een huurwoning waarbij alle koperen buizen geen enkel mantelbuis heeft behalve de warm-waterleiding. Gas en koud water liggen direct in de muur en dan gewoon met cement vast gezet en met gips afgewerkt......Hoezo bouwvoorschriften.....
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.374
830
69
Veldhoven
Ik ben met een kleine aanpassing bezig om mijn wasmachine ergens anders neer te zetten. Hiervoor heb ik de waterleiding, afvoer en elektra -leidingen vrij gekapt en aangepast. Helaas heb ik me niet goed ingelezen vooraf want nu blijkt dat er geen knelkoppelingen in de muur weggewerkt mogen worden. De leidingen kunnen alleen maar gesoldeerd worden omdat er geen ruimte is om een perstang te gebruiken.

Is er iemand in de buurt die (uiteraard tegen betaling) mij kan helpen en de leidingen kan solderen?
Ik woon in Veldhoven en heb de gereedschappen voor dit klusje en kan dit voor je doen, maar niet morgen, dan zit mijn agenda al vol
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Een verticale leiding is eigenlijk juist makkelijker. Hierdoor kan juist door de capillaire werking het soldeer in de verbinding komen en dan weet je dat die goed gesoldeerd is. Bij horizontale leidingen wil men nog weleens alleen het 'uiteinde' van de koppeling solderen wat tot lekkage leidt. Heel veel heb je trouwens niet nodig naast de koppeling hoor; Een beetje soldeerdraad, pasta en een verfföhn kom je ook al een aardig eind.
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Een verticale leiding is eigenlijk juist makkelijker. Hierdoor kan juist door de capillaire werking het soldeer in de verbinding komen en dan weet je dat die goed gesoldeerd is.


Bij een capillaire werking maakt het niet uit in welke stand je soldeert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roeland

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.